Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska iMac’en paja nu?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac(2009 core 2 duo) har betett sig lite skumt i em. Den hade stått i standby länge när jag väckte den o drog igång chrome, öppnade elfas sida för att skissa på förvaring i deras verktyg. Efter en stund såg skärmen ut som på bifogad bild. Jag startade om o när jag försökte öppna verktyget efter omstart så hände inget.

Jag tänkte jag testar i safari då, men det behövde uppdateras o efter omstart ger datorn iftån sig en dov tutsignal i nån sekund o skärmen är svart. Jag tyckte inte jag kunde höra att den var igång så jag tryckte in startknappen. Skärmen tänds o visar äpplet på grå bakgrund m en progressbar o tidsangivelse ”installing: 44 minutes remaining”, lite långt för safari kan man ju tycka, även om det inkluderade en säkerhetsuppdatering.

När installationen är klar startar datorn om, fast utan det sedvanliga plonget o progressbar’en är redan full. Jag hör hur den jobbar m nåt...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-04 17:13

Har också en 2009:a med samma processor.
Senaste säkerhetsuppdatgeringen gav min maskin tuppjuck, med en mycket lång installation och med flera skumma 'omtag' och dito progressbars. I vissa situationer får även jag skärmen ungefär som du. Grafikkortet som inte längre hänger med.....?
Nu vill vi ha fullgoda ersättare i form iMacar som gärna håller i 10 år. De också. Det vore något!

Den verkar funka som den ska nu. Jäkla skumt. Innan skärmen blev som på den bifogade bilden så såg den ut som en sån där 3D bild där man ska kunna hitta ett objekt i ett rörigt mönster

1
Bevaka tråden