Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej
Nu har jag stött på problem igen och undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig
Jag har både IPhone och IPad Pro
När jag skickar mail från telefonen fungerar det klanderfritt, men när jag försöker skicka från min Ipad så fungerar det INTE
Jag har kontrollerat flera gånger att jag har inställningarna lika. Jag har även haft sonen att kika på problemet, men även han blir som ett frågetecken och inte förstår vad som är fel
Så fort jag provar skicka mail från min ipad så kommer det upp en ruta med texten
”Kan inte skicka e-post
Mottagaren xxxxxxxxxxx
accepterades inte av servern eftersom den inte tillåter vidaresändning”
Finns det någon som har en förklaring på mitt problem? Det spelar ingen roll vilken mailadress jag försöker skicka mail till så kommer alltid samma ruta upp?
Varför fungerar det inte från Ipad när det fungerar bra att skicka mail från telefonen
Tacksam om någon kan hjälpa mig
”
Tusen Tack för ditt svar.
Återigen kan jag säga att detta är ett fantastiskt forum där jag snabbt får hjälp med problemlösningar
Tack vare ditt svar, gjorde jag åter en noggrann kontroll och såg att jag missat att fylla i en rad i inställningarna
att jag inte upptäckte det tidigare förstår jag inte?
Nu fick jag det att fungera ?
TACK än en gång! Ha en riktigt bra dag
Tusen Tack för ditt svar.
Återigen kan jag säga att detta är ett fantastiskt forum där jag snabbt får hjälp med problemlösningar
Tack vare ditt svar, gjorde jag åter en noggrann kontroll och såg att jag missat att fylla i en rad i inställningarna
att jag inte upptäckte det tidigare förstår jag inte?
Nu fick jag det att fungera ?
TACK än en gång! Ha en riktigt bra dag
Hej!
Tack för att du uppmärksammade att jag inte skrivit ordentlig förklaring
Självklart skall jag berätta var jag hade missat i inställningarna, förlåt att jag inte tänkte på det meddetsamma
Mailtjänsten jag använder finns inte färdigt inställd som det finns för t.ex hotmail
Därför har jag använt och fyllt i mina uppgifter under ”annat”
Det är ”Pop-kontoinformation” Beskrivning ”pop3”
Jag upptäckte nu att i server för utgående e-post stod det
Användarnamn. frivilligt
Lösenord. frivilligt
Därför hade vi troligtvis inte fyllt i användarnamn och lösenord där.
Lite märkligt när jag tänker efter att de står frivilligt där, det borde det ju inte stå ?
Nu har jag fyllt i dessa båda och då fungerar mailen som den skall
Tack än en gång för att ni finns och är till otroligt stor hjälp för en som inte är ordentligt insatt i tekniken
Hej!
Tack för att du uppmärksammade att jag inte skrivit ordentlig förklaring
Självklart skall jag berätta var jag hade missat i inställningarna, förlåt att jag inte tänkte på det meddetsamma
Mailtjänsten jag använder finns inte färdigt inställd som det finns för t.ex hotmail
Därför har jag använt och fyllt i mina uppgifter under ”annat”
Det är ”Pop-kontoinformation” Beskrivning ”pop3”
Jag upptäckte nu att i server för utgående e-post stod det
Användarnamn. frivilligt
Lösenord. frivilligt
Därför hade vi troligtvis inte fyllt i användarnamn och lösenord där.
Lite märkligt när jag tänker efter att de står frivilligt där, det borde det ju inte stå ?
Nu har jag fyllt i dessa båda och då fungerar mailen som den skall
Tack än en gång för att ni finns och är till otroligt stor hjälp för en som inte är ordentligt insatt i tekniken