Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tog 2 foton med iPhone och AirDroppa dom varvid dom hamna i Hämtade filer som .HIEC och öppnade dom i Förhandsvisning, Luminar 2018 och PS CC.
Inga problem. Denna gång iaf
Viken app använde du för att kolla på dom (förutom Bilder)?
Tog 2 foton med iPhone och AirDroppa dom varvid dom hamna i Hämtade filer som .HIEC och öppnade dom i Förhandsvisning, Luminar 2018 och PS CC.
Inga problem. Denna gång iaf
Viken app använde du för att kolla på dom (förutom Bilder)?
Har kollat på de i förhandsvisningen mha. space-tangenten. Bilder-appen använder jag sällan. Öppnar jag bilden i Photoshop finns felet också, men det grafiska felet är färgat blått istället för grönt(?), mycket märkligt.
Har kollat på de i förhandsvisningen mha. space-tangenten. Bilder-appen använder jag sällan. Öppnar jag bilden i Photoshop finns felet också, men det grafiska felet är färgat blått istället för grönt(?), mycket märkligt.
Det var jäkligt mycket strul med PNG när det lanserades, jag antar att HEIC också har en del inkörningsproblem. Vi konsumenter får sannolikt leva med detta ett tag helt enkelt... ?
Det var jäkligt mycket strul med PNG när det lanserades, jag antar att HEIC också har en del inkörningsproblem. Vi konsumenter får sannolikt leva med detta ett tag helt enkelt... ?
Äsch, menar bara att det är bara några år sedan jag ofta upplevde väldiga problem med PNG i Powerpoint och Word på Windows. Office för Mac har varit bättre.
Båda plattformarna har dock haft problem med CMYK-ade bilder i särskilt Powerpoint. Bilderna blir helt enkelt (nästan) svarta. Ibland.
Håller man sig bort från Microsoft så lär man inte ha set några problem.
Microsoft förstör fortfarande bilder så fort Office blir inblandat. Det enda man kan lita på är Paint, lika mycket kan man lita på att Paint inte stöder alpha kanaler.