Har funderat ett tag på detta och väljer mellan:
Watch 4
iPhone XS Max
iPad Pro 11"
Watch: Inte mycket nytt egentligen, lite större skärm var ett lyft för mig, fallskydd är bra, nya urtavlorna är lite plottriga om man vill ha fler än fyra komplikationer och analog visning, EKG kommer troligen inte på de svenska på en 3-4 år.
Iphone XS Max: otroligt fin skärm, väldigt snabb och kan det mesta. Lider lite av det jag beskriver nedan om iPad och iOS.
iPad Pro: Bra skärm, blixtsnabb men hämmas av att det är svårt att hitta rätt appar till den (har inte alls samma favoriter som det numera urusla Appstore presenterar för mig varje dag... barnspel så långt ögat kan nå... och längsta listan på betal- och fria appar är ca 200 var... av miljoner som dom påstår sig ha.) iOS måste ta till vara vad en ny iPad kan klara idag och inte inskränkas som det gör idag. USB-C allt för hämmat av iOS, idag ingen större skillnad på vad man kan göra med Lightning vs USB-C.
iOS för iPhone och iPad: iOS är mycket bra OS men hämmas av Apple då man söker vissa speciella typer med speciella funktioner. Har jag nämt det totalt urusla App Store?