Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galaxy Watch är en fantastisk klocka

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trots ett namnbyte är det mesta sig likt hos Samsungs smarta klockor, men trevliga funktioner och klassledande batteritid ger en fantastisk helhetsupplevelse.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-13 14:56

Riktigt imponerande batteritid, och gillar idén med att kunna rotera på boetten (att snurra på kronan på min AW4 fungerar, men är rätt pilligt rent praktiskt).

Nu är det hög tid för telebolagen att också komma loss med eSIM!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-13 15:07
Ursprungligen av omartint:

Riktigt imponerande batteritid, och gillar idén med att kunna rotera på boetten (att snurra på kronan på min AW4 fungerar, men är rätt pilligt rent praktiskt).

Nu är det hög tid för telebolagen att också komma loss med eSIM!

Ja verkligen, det här är första klockan där jag inte känt att den smarta delen handikappar upplevelsen som klocka i form av svag batteritid. Att kunna ha den igång med alltid på-läge för skärmen två dygn i sträck är fenomenalt trevligt!

I samtal med Samsung-representanter har jag fått höra att "vi kan inte uttala oss om när operatörer kommer stöda eSIM, men Galaxy Watch-ägare kommer ha något intressant och spännande att se fram emot framöver". Så ingen officiell bekräftelse av något slag, men gissningsvis kan väl en introduktion inte ligga allt för långt in på 2019 I år är väl också möjligt förvisso, men det känns som att det börjar bli för tight för det nu.

Edit: Samsung har ju också sedan tidigare gått ut med att flera svenska operatörer ska introducera eSIM under 2018-2019, så det handlar ju inte om om, utan när.
https://www.samsung.com/se/wearables/galaxy-w...

  • Medlem
  • 2018-11-13 20:42

Har du provat Ticwatch Pro? Lite nyfiken hur den står sig mot Galaxy Watch, den skall ha bra batteritid också. Dessutom har den NFC så Google pay borde fungera.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-13 20:58
Ursprungligen av spode:

Har du provat Ticwatch Pro? Lite nyfiken hur den står sig mot Galaxy Watch, den skall ha bra batteritid också. Dessutom har den NFC så Google pay borde fungera.

Ticwatch Pro har jag faktiskt lyckats missa helt, tack för du uppmärksammade mig om den! När jag läser lite om den verkar den onekligen lovande, men den goda batteritiden där verkar fås när man använder det enklare läget där klockan inte är så smart, Galaxy Watch har ju bra batteritid även när den inte används i batterispar-läget, och ruggigt bra batteritid när det används. Galaxy Watch har ju också stöd för LTE-uppkoppling, när operatörerna väl lägger till stöd för det (hint hint, det är nog inte jättelångt bort). Å andra sidan har Ticwatch Pro en väldigt tilltalande prislapp, så den är klart intressant att spana in ur den aspekten.

Ja det borde den göra nu när Google Pay finns i Sverige och att den har NFC, även om jag som Swedbank-kund inte skulle kunna nyttja det än (men jag är inte bitter). Om vi tar in klockan för test får vi helt enkelt leta reda på en medarbetare som har Nordea *mutter mutter*.

  • Medlem
  • 2018-11-13 21:10
Ursprungligen av ekloev:

Ticwatch Pro har jag faktiskt lyckats missa helt, tack för du uppmärksammade mig om den! När jag läser lite om den verkar den onekligen lovande, men den goda batteritiden där verkar fås när man använder det enklare läget där klockan inte är så smart, Galaxy Watch har ju bra batteritid även när den inte används i batterispar-läget, och ruggigt bra batteritid när det används. Galaxy Watch har ju också stöd för LTE-uppkoppling, när operatörerna väl lägger till stöd för det (hint hint, det är nog inte jättelångt bort). Å andra sidan har Ticwatch Pro en väldigt tilltalande prislapp, så den är klart intressant att spana in ur den aspekten.

Ja det borde den göra nu när Google Pay finns i Sverige och att den har NFC, även om jag som Swedbank-kund inte skulle kunna nyttja det än (men jag är inte bitter). Om vi tar in klockan för test får vi helt enkelt leta reda på en medarbetare som har Nordea *mutter mutter*.

Google pay för klockor verkar vara lite sådär i Sverige som bäst, officiellt har inte Google gett det stödet i Sverige än. På en del klockor deaktiveras pay appen efter en stund och måste aktiveras igen före betalning. Var på samma sätt i andra länder innan Google aktiverade stödet för klockor där. Detta är i alla fall den uppfattningen jag fått hitintills då jag läst på.
Å andra sidan borde det stödet dyka upp snart eftersom Google pay officiellt fungerar för telefon. Med andra ord hoppas jag det fungerar för er då det blir dags.
Klocka har en otroligt attraktiv prislapp som du säger och med hårdvaran den kommer måste det anses som ett kap.
Jag väntar på BF och hoppas på ännu bättre pris då

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-13 21:31
Ursprungligen av spode:

Google pay för klockor verkar vara lite sådär i Sverige som bäst, officiellt har inte Google gett det stödet i Sverige än. På en del klockor deaktiveras pay appen efter en stund och måste aktiveras igen före betalning. Var på samma sätt i andra länder innan Google aktiverade stödet för klockor där. Detta är i alla fall den uppfattningen jag fått hitintills då jag läst på.
Å andra sidan borde det stödet dyka upp snart eftersom Google pay officiellt fungerar för telefon. Med andra ord hoppas jag det fungerar för er då det blir dags.
Klocka har en otroligt attraktiv prislapp som du säger och med hårdvaran den kommer måste det anses som ett kap.
Jag väntar på BF och hoppas på ännu bättre pris då

Ja min gamla Gear S2 är i pensionsålder nu så jag kommer också hålla ett öga öppet Vi kommer ha en Black Friday-tråd här i forumet så det är bara att tipsa hejvilt när du hittar bra deals, eller ta del av andras vettiga tips.

1
Bevaka tråden