Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan du om alternativa datorlösningar?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Veckans quiz tar avstamp i diskussionen runt Ipad Pro som alternativ till en "riktig dator". Vad kan du om alternativen till den bärbara pc:n?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-11-22 16:38

7/10 Korrekta svar!
Imponerande! Du är en datorninja, oavsett om det är en traditionell sådan eller alternativ variant.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-22 16:51

7/10 Korrekta svar!
Imponerande! Du är en datorninja, oavsett om det är en traditionell sådan eller alternativ variant.

7/10.

10/10 korrekta svar

  • Medlem
  • 2018-11-22 17:37

9/10, torskade på Huawei frågan

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-22 18:11

Jag testade Eee Pad Transformer och gillade konceptet jättemycket på den tiden. Synd bara att Android inte riktigt lirade så bra på tablets då.

6/10 ?

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-22 18:25

7/10

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-11-22 18:30

4/10 - Har inte så bra på dessa lösningar helt enkelt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-22 18:43
Ursprungligen av jonasn:

Jag testade Eee Pad Transformer och gillade konceptet jättemycket på den tiden. Synd bara att Android inte riktigt lirade så bra på tablets då.

Ja jag var också väldigt pepp på Eee Pad när den släpptes (inte bara för att den hette Transformer), testade den åt Datormagazin på den tiden. Att använda själva "datorn" var ju rent praktiskt trevligt, och det var en hygglig platta också, men tyvärr var både app-utbudet/kvalitén och webbläsarupplevelsen långt ifrån optimal. Jag ville verkligen gilla den, men i den led ju av en del problem som Android i viss utsträckning lider av än idag.

5/10. Svårt när Lövet drar i spakarna!

7/10 åkte dit på sista frågan

  • Medlem
  • 2018-11-22 19:35
Ursprungligen av Redaktionen:

Veckans quiz tar avstamp i diskussionen runt Ipad Pro som alternativ till en "riktig dator". Vad kan du om alternativen till den bärbara pc:n?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-11-22 19:55

8/10 lagom svårt tyckte jag ?. Tack för quizet!

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-22 20:32

8/10

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-22 20:54
Ursprungligen av MrMax:

8/10 lagom svårt tyckte jag ?. Tack för quizet!

Vad kul att höra, tack! Tycker alltid det är så svårt att avgöra om jag lagt mig på för låg eller hög svårighetsgrad, kul att se att jag fick till balansen idag

Kul quiz @ekloev. Man har lite koll iallafall.

6/10.......bra ändå med tanke på att jag chansade på svaren

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-11-23 00:21

9/10! ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-23 08:25
Ursprungligen av ekloev:

Ja jag var också väldigt pepp på Eee Pad när den släpptes (inte bara för att den hette Transformer), testade den åt Datormagazin på den tiden. Att använda själva "datorn" var ju rent praktiskt trevligt, och det var en hygglig platta också, men tyvärr var både app-utbudet/kvalitén och webbläsarupplevelsen långt ifrån optimal. Jag ville verkligen gilla den, men i den led ju av en del problem som Android i viss utsträckning lider av än idag.

Exakt så kände jag med. Jag vill minnas att det fanns ett extra batteri i tangentbordsdelen med, så att man fick längre batteritid.

Och om vi leker med tanken - om tangentbordet till iPad Pro hade haft en inbyggd trackpad..

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-23 09:42
Ursprungligen av keptang:

Kul quiz @ekloev. Man har lite koll iallafall.

Vad kul att den uppskattades! Och jag hade inte förväntat mig något mindre från dig

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-23 09:44
Ursprungligen av jonasn:

Exakt så kände jag med. Jag vill minnas att det fanns ett extra batteri i tangentbordsdelen med, så att man fick längre batteritid.

Och om vi leker med tanken - om tangentbordet till iPad Pro hade haft en inbyggd trackpad..

Ja precis, vill minnas att den gick från ... runt sex timmar kanske, till tvåsiffrigt med tangentbordsdelen. Den hade kunnat varit en riktig arbetshäst när det begav sig om bara apputbudet varit bättre och webbläsarupplevelsen varit mer utvecklad.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-11-23 11:13

6/10 mest gissningar. Det var mycket som jag inte ens har hört talas om.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-23 14:59

8/10

9/10 Delvis pga att jag råkar ha en del ubuntu-kunskap.

Kul Quiz

Jag fingrade lite på båda storlekarna idag. Jag begriper inte att man helt vill byta ut en vanlig dator mot en iPad Pro med tangentbord. Den lilla modellen är ju särskilt trång för fingrarna jämfört med en dator.

Har någon lyckats vänja sig på allvar? Alltså med att ersätta dator för längre skrivarbeten?

Jag skriver mycket på en dator både on the go och med stor skräm inkopplad. Kommer någon som jag att välja sig?

1
Bevaka tråden