i vilket fall som helst var det värt ett försök. IMHO bättre att låta maskinen ta en vända till honom istf att vara inne i maskinen och klippa resistorer på eget bevåg. Han byter alltså inte graffekortet utan löder om det.
Absolut, har man inte möjligheten eller kunskapen att vara inne och pilla själv är det bättre att lämna det till en expert!
Jag var inne på att skicka iväg min för att bli omlödd eller få grafikprocessorn utbytt också, men rekommendationerna jag sett angående det är att det inte kommer att fungera i det långa loppet. Visst, man får garanti på operationen, men frågan för mig är om det är värt att investera de pengarna istället för att kanske köpa mig en Mac mini istället nu när den blev uppdaterad.
Det är synd att inte det kom en uppdaterad AMD GPU till de nya logikkorten till MBPn som åtgärdade de felen som var (eller att de hade kunnat släppa en annan microcode för att "slöa ner den") så att maskinen kan dra nytta av fördelarna med ett dedikerat grafikkort (främst dubbla skärmar). Alternativt en EFI-uppdatering som helt stänger av det dedikerade grafikkortet.
Jag har kört min nu ett tag med denna lösning och även om det inte är helt optimalt, så ger det mig maskinen tillbaka. Jag gillar verkligen att sitta framför 17":aren istället för en 15" (sambons retina). Dubla skärmar har jag löst med en USB-DVI historia med DisplayLink-chip i.