Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Apple har haft ensamrätt på USB-C till Lightning-kablar, men nästa år kan tredjepartstillverkare börja sälja egna. Detta bör ge fler och billigare alternativ på marknaden.
Apple har haft ensamrätt på USB-C till Lightning-kablar, men nästa år kan tredjepartstillverkare börja sälja egna. Detta bör ge fler och billigare alternativ på marknaden.
"It just works" har nog aldrig syftat på att särskild utrustning inte skulle behövas. Snarare tvärtom: "köp in dig på hela vår lösning, och det funkar".
Sen är det väl helt riktigt, att det är lite märkligt att jag kan köpa en Mac och en Iphone från samma tillverkare, men inte få med en sladd som kan ladda eller koppla det ena till det andra. Rent praktiskt däremot är det nog få som ansluter Iphone till Mac numera.
Nej, det är definitivt INTE en sådan jag är ute efter. Den där är inte MFI-certifierad och kommer inte i närheten av min Iphone XS eller min Macbook Air.
Edit: Det där KAN mycket väl vara en kabel av hög kvalitet. Eller inte. Det är mitt problem med icke-certifierade kablar – det finns inget bra sätt att veta om de fungerar eller inte, eller om de rentav kan förstöra enheten. Det är dyrare att handla MFI, men åtminstone för mig känns det ack så mycket tryggare.