Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook Messenger får nattläge

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har Facebook Messenger för iOS fått nattläge ?

#nyhetstips

Facebook Messenger får nattläge

Äntligen ett mörkt tema även för Messenger, säger nog många användare av Facebooks chattklient. Är du en av dem?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-04 13:56

Toppen, slog på det direkt.

Ursprungligen av Json_81:

Toppen, slog på det direkt.

Gissar att @amandareventlid gör detsamma.

Det är sånt här man lever för, nattläge.

Skumt... Jag har inte den knappen. Ändå så är det den senaste versionen? Det visar iaf inget i app-uppdateringar

Ursprungligen av KillwithSkill:

Skumt... Jag har inte den knappen. Ändå så är det den senaste versionen? Det visar iaf inget i app-uppdateringar

Jag har inte heller fått knappen än! Väntar med spänning!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Gissar att @amandareventlid gör detsamma.

❤️ Så fort det kommer till mig ska jag slå på det!

Inget nattläge. Mina ikoner är inte ens cirklar utan avrundade kvadrater. Skapade nyss ett annat konto och då ser inställningarna modernare ut (men inget nattläge där heller). Tillbaka till mitt gamla konto ändrades inställningarnas utseende (och övrigt, som chattarna). Märkligt. Messenger för mig uppdaterades 20 november men någon ny version finns inte. Tur att jag inte föredrar nattläge då.

Senast redigerat 2018-12-04 17:09
Ursprungligen av Zeugma:

Inget nattläge. Mina ikoner är inte ens cirklar utan avrundade kvadrater. Skapade nyss ett annat konto och då ser inställningarna modernare ut (men inget nattläge där heller). Tillbaka till mitt gamla konto ändrades inställningarnas utseende (och övrigt, som chattarna). Märkligt. Messenger för mig uppdaterades 20 november men någon ny version finns inte. Tur att jag inte föredrar nattläge då.

Senaste jag uppdaterade messenger var två veckor sen och idag aktiverades nattläget. Så det rullas ut bakgrunden ?

Nu saknas egentligen bara möjligheten att ändra app-ikonen till svart bakgrund ?

Hmm, jag har fortfarande inte fått mörkt läge.

Kan det ha att göra med att jag kör Messenger utan att ha Facebook? Jag tycker dock att ”min sida” i appen ser likadan ut som den gör för Cancerman.

Ursprungligen av Cancerman:

Senaste jag uppdaterade messenger var två veckor sen och idag aktiverades nattläget. Så det rullas ut bakgrunden ?

Det stämmer alldeles säkert. Jag fick en ny Messenger igår men inget nattläge.

Ursprungligen av Zeugma:

Det stämmer alldeles säkert. Jag fick en ny Messenger igår men inget nattläge.

Fick nu på morgonen ett meddelade från Messenger själva om funktionerna är ”live”. Vet inte om dom menar bara för mig eller om det är live för samtliga användare. Har du fått de nya funktionerna nu? #nyfikenienstrut ?

Fick en Messenger uppdatering nu på morgonen. Allt ser ut som det brukar. Ingen knapp för nattläge.

Ursprungligen av Sir N.:

Fick en Messenger uppdatering nu på morgonen. Allt ser ut som det brukar. Ingen knapp för nattläge.

Samma här, nattläge verkar slås på "utifrån" och vid olika tillfällen för olika personer. Ganska intressant, jag begriper inte varför eftersom det inte lär påverkar servers eller något sådant.

Jag var nyss in på Messenger i App Store och läste under rubriken nyheter. Det står att deras nyheter kommer att skickas ut gradvis under de kommande veckorna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Samma här, nattläge verkar slås på "utifrån" och vid olika tillfällen för olika personer. Ganska intressant, jag begriper inte varför eftersom det inte lär påverkar servers eller något sådant.

Ganska vanligt vid agil utveckling där man lanserar nya funktioner till en del av användarna. Bra i Messengers fall så man inte får 1,3 miljarder användare där appen slutar fungera pga ett nytt tema.

Ursprungligen av Cancerman:

Fick nu på morgonen ett meddelade från Messenger själva om funktionerna är ”live”. Vet inte om dom menar bara för mig eller om det är live för samtliga användare. Har du fått de nya funktionerna nu? #nyfikenienstrut ?

Nej, det har jag inte fått.

Har nu gått 2 månader sedan de introducerade nattläge och ny uppdatering av Messenger kom idag, men fortfarande inget nattläge. ?

Ursprungligen av Hank Solo:

Har nu gått 2 månader sedan de introducerade nattläge och ny uppdatering av Messenger kom idag, men fortfarande inget nattläge. ?

Nej, inte för mig heller.

Inget här än verken på min XR eller iPad.

Inte här heller. Konstigt att det inte kommer till alla. Jag har bara messenger och inte Facebook, kan det ha med det att göra? Tänker om appen är begränsad på nå vis då.

Ursprungligen av tmjonasson:

Inte här heller. Konstigt att det inte kommer till alla. Jag har bara messenger och inte Facebook, kan det ha med det att göra? Tänker om appen är begränsad på nå vis då.

Kanske bara funkar med AMOLED?

Ursprungligen av Zeugma:

Kanske bara funkar med AMOLED?

Är jättedålig på vilka skärmar olika telefoner har. Jag har en iPhone X, googlade lite och tror att jag har oled? Är det amoled på iPhone XS? Kanske det Cancerman har.

Ursprungligen av tmjonasson:

Är jättedålig på vilka skärmar olika telefoner har. Jag har en iPhone X, googlade lite och tror att jag har oled? Är det amoled på iPhone XS? Kanske det Cancerman har.

Det är likadana skärmar.

Googlade lite mer, verkar som att de skickat ut det till vissa användare för test. Kanske var slumpmässigt.

Ursprungligen av Zeugma:

Kanske bara funkar med AMOLED?

Det var det dummaste jag hört, iOS har mörkt läge för alla, YouTube har mörkt tema för alla, så varför skulle Messenger kräva AMOLED för att göra ett mörkt tema?! ?

Ursprungligen av Hank Solo:

Det var det dummaste jag hört, iOS har mörkt läge för alla, YouTube har mörkt tema för alla, så varför skulle Messenger kräva AMOLED för att göra ett mörkt tema?! ?

Därför att bara AMOLED gör att mobilen i sig, och användaren indirekt, har någon nytta av mörkt läge eftersom dess släckta pixlar drar mindre ström. Utvecklarna kanske kan vara så pass fyrkantiga i Messengers fall, var min tanke. Om det var det dummaste du har hört är du bara att gratulera att du slipper höra en massa strunt.

Jag har fortfarande inte sett skymten av något mörkt läge i Messenger, men läste hur man kan få tillgång till funktionen.

Skicka halvmånemojin (?) till någon i messenger! När jag gjort det fick jag upp ett meddelande på skärmen om att jag låst upp nattläget.

Bevaka tråden