Håller med om att det tyvärr är en massa begränsningar. Testade även Apple Music (gratis 3 månader), och inte ens den klarade av att stream musik från de spellistor jag hade på klockan. Då hade jag ändå telefonen påslagen på kontoret och uppkopplad (är krav för att en del saker skall fungera) när jag gick ut för en kort promenad innan lunch.
Tyvärr så är datatrafik över LTE extremt begränsat i dagsläget. Väldigt märkliga begränsningar faktiskt.
Tyvärr så är det ocskå väldigt komplicerat gällande vad och vilka appar som fungerar idag,
Vi har egentligen flera lägen och grupper av funktionalitet:
1. Det och de appar som fungerar med endast LTE i klockan.
2. Det och de appar som fungerar med LTE i klockan och iPhone på och uppkopplad någon annan stans.
3. Det och de appar som fungerar med WiFi-anslutning i klockan (man tycker att data LTE borde vara samma sak, och klara lika mycket men tyvärr är LTE inte ens där idag - mycket märkligt nog).
4. Det och de appar som fungerar endast med BlueTooth-koppling till iPhone.
Som sagt; komplicerat och rörigt minst sagt (som bara Apple lyckas med).
Nåja, hoppas att det blir stora förbättringar här, och jag är en så länge extremt nöjd att kunna svara på telefonsamtal och iMessage även om batteriet i min iPhone dör. Stort framsteg ändå (även trots viss besvikelse över annat).
Hoppas att SMS kommer snart (fungerar märkligt nog inte stand alone). Som tur är så har iaf hela min familj iPhone numera, men ändå lite dåligt att de inte fått till SMS.