Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med HomeKit.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-12-06 19:12

Har ett väl fungerade system hemma som uteslutande innehåller philips hue prylar. Det finns dock ett stort irritationsmoment. Jag kan styra systemet med min HomePod och med min gamla iPad Air. Men med min iPad (gen5) är det värre. Detsamma gäller min iPhone 8. Oftast står det ”uppdaterar” och då händer ingenting. Har 12.1 på samtliga enheter. Alla ligger på samma nätverk. Har provat att logga ut ur iCloud. Installerat om mitt hem i HomeKit, men inget hjälper.

Finns här någon vis person som eventuellt kan hjälpa mig lite på traven?

Ursprungligen av The Cat:

Har ett väl fungerade system hemma som uteslutande innehåller philips hue prylar. Det finns dock ett stort irritationsmoment. Jag kan styra systemet med min HomePod och med min gamla iPad Air. Men med min iPad (gen5) är det värre. Detsamma gäller min iPhone 8. Oftast står det ”uppdaterar” och då händer ingenting. Har 12.1 på samtliga enheter. Alla ligger på samma nätverk. Har provat att logga ut ur iCloud. Installerat om mitt hem i HomeKit, men inget hjälper.

Finns här någon vis person som eventuellt kan hjälpa mig lite på traven?

Låter som ett irriterande problem! Är det alla enheter som står som "uppdaterar" eller är det någon enstaka?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-12-10 16:52
Ursprungligen av jakobnilsson:

Låter som ett irriterande problem! Är det alla enheter som står som "uppdaterar" eller är det någon enstaka?

Samtliga vilket gör det mycket svårare all isolera problemet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-12-12 11:20

Händer någon enstaka gång för mig, men då hjälper det att starta om appen.

Ursprungligen av The Cat:

Har ett väl fungerade system hemma som uteslutande innehåller philips hue prylar. Det finns dock ett stort irritationsmoment. Jag kan styra systemet med min HomePod och med min gamla iPad Air. Men med min iPad (gen5) är det värre. Detsamma gäller min iPhone 8. Oftast står det ”uppdaterar” och då händer ingenting. Har 12.1 på samtliga enheter. Alla ligger på samma nätverk. Har provat att logga ut ur iCloud. Installerat om mitt hem i HomeKit, men inget hjälper.

Finns här någon vis person som eventuellt kan hjälpa mig lite på traven?

Dem flesta HomeKit problem uppstår på grund av hubben. Det första som Du ska prova är att starta om din HomeKit hub eller helst växla till en annan, det löser oftast dem flesta problem

  • Medlem
  • Gothenburg
  • 2018-12-27 15:41

Vissa tillverkare har problem sedan 12.1 kom med sina Homekit produkter.

1
Bevaka tråden