Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad Mini 5 kan komma nästa år

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppet är inte ute för alla som älskar Ipad Mini, för enligt en ny rapport kan en ny version vara på gång, tillsammans med två nya varianter av vanliga Ipad.

Läs hela artikeln här

Själv tror jag inte miniplattor lockar många förutom barn, nu när telefoner på 6” är standard. Skulle vara om de kostar 1000 kr mindre än vanliga iPad av samma årsmodell och lagringstyp.

Har förstått det som att iPad mini används en hel del inom företag så en ny och snabbare modell kanske inte vore så dumt

Tror det kan finnas en poäng med en iPad mini fortfarande. Om Apple kan använda lite äldre komponenter (som i vanliga Ipad) och hålla tillverkningskostnaden nere kan den bli lönsam ändå, även om den inte säljer i drivor.

Har en iPad mini 4 och tycker att storleken är perfekt för en iPad så hoppas det kommer en ny. Dom andra upplevs att det är för stora skärmytor att hantera om det inte för att rita på.

Ursprungligen av calinou:

Har en iPad mini 4 och tycker att storleken är perfekt för en iPad så hoppas det kommer en ny. Dom andra upplevs att det är för stora skärmytor att hantera om det inte för att rita på.

Efterlängtat! Hade den första IPad mini och nu 4:an. Med LTE, perfekt storlek att bära med sig. Skärmen på IPhone är för liten och vanliga IPad för stor, i mitt tycke.

Ursprungligen av Manne23:

Efterlängtat! Hade den första IPad mini och nu 4:an. Med LTE, perfekt storlek att bära med sig. Skärmen på IPhone är för liten och vanliga IPad för stor, i mitt tycke.

Samma tycker jag. Lagom stor att i sin väska. Skulle önska att man kan ringa med den också. Givetvis använda sig av Airpods.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-22 17:09

Du kan ringa med den. Skaffa ett SIPabonnemang.

Ursprungligen av kenjon:

Du kan ringa med den. Skaffa ett SIPabonnemang.

Med det måste vara kompatibelt? dvs den man ringer har samma app?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-22 17:31

Nej, du kan ringa som på en vanlig telefon.
Kolla t ex Voicetech, Cellip etc.

Senast redigerat 2018-12-22 18:37

Ett case till kommande mini ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-12-25 11:21
Ursprungligen av Jonatatatan:

Själv tror jag inte miniplattor lockar många förutom barn, nu när telefoner på 6” är standard. Skulle vara om de kostar 1000 kr mindre än vanliga iPad av samma årsmodell och lagringstyp.

Enorm skillnad mellan 6" och 8".

För övrigt vet jag inte varför du menar att de ska kosta 1000 kr mindre än 9,7" iPad.

Ursprungligen av zinned:

Enorm skillnad mellan 6" och 8".

För övrigt vet jag inte varför du menar att de ska kosta 1000 kr mindre än 9,7" iPad.

Apples telefoner och datorer är oftast i alla fall billigare om du väljer mini modellen. (när man jämför samma serier) Det är lägre materialåtgång på de enheterna.
Bygger de Ipad mini 5 efter budget tänket som Ipad 2018 så bör den kosta mindre än 2018. Men bygger de Ipad mini som en liten Ipad Pro kan jag gå med på att den är dyrare.

Jag har i alla fall upplevt att de jag känner som valt Ipad mini valt den just för att det var den billigaste ipaden men finns såklart undantag.

Att det är skillnad mellan 8 och 6" vet jag. Har själv haft flera små plattor tidigare.
Men jag tror faktiskt intresset av en 7-8" platta är lägre 2019 när folk har 6" telefoner än 2012 när skärmar på 3-4" var vanligare.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-12-27 13:50

Satte 9,7 istället för 11 men egentligen är det väl liten skillnad på dessa i form. Så antal tum är missvisande men ja 9,7 form faktorn är bäst för de flesta.

1
Bevaka tråden