Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Home till Sverige 24 oktober

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Väntan är över, för 24 oktober kommer Google Home och Google Home Mini till Sverige, med stöd för röstassistenten på svenska.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 09:33

Fantastiskt!
Jag har verkligen sett fram emot detta!

Ursprungligen av Ischy:

Fantastiskt!
Jag har verkligen sett fram emot detta!

Det är vi många som har!

"Hej Google, släck alla lampor och berätta allt för mig om grizzlybjörnar"

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är vi många som har!

"Hej Google, släck alla lampor och berätta allt för mig om grizzlybjörnar"

Undrar om "vad säger räven" kommer att funka? Eller "hur låter räven" kanske det borde va?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-10-09 10:17

Ja det var på tiden! Mina barn har alltid undrat varför vår Mini inte kan svenska men snart kan även de använda den ? Undrar om Apple tänker släppa sin högtalare före jul med stöd för svenska?

Åh hurra!!! Vad roligt men är det inte lite trist att de går ut med detta preeeecis innan eventet?

Ursprungligen av amandareventlid:

Åh hurra!!! Vad roligt men är det inte lite trist att de går ut med detta preeeecis innan eventet?

Trist, eller jättekul. Antingen för att de har så mycket annat kul att visa under eventet. Eller för att de inte tänker prata om Sverige alls angående Pixel 3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 10:46
Ursprungligen av jakobnilsson:

Trist, eller jättekul. Antingen för att de har så mycket annat kul att visa under eventet. Eller för att de inte tänker prata om Sverige alls angående Pixel 3

Åhnej, säg inte så!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 11:56

Jag tog tag i saken nu och beställde mig en Home. Dock föll valet på en mini. Säkrast att börja smått!

Jag vet inte riktigt vad jag skulle ha det här till. Jag är inte teknikfientlig utan har svårt för att implementera det i min vardag. Kom gärna med förslag som tilltalar en man i 50-årsåldern.

Assistent på svenska lider lite av samma problem som Siri på svenska. Funkar långt ifrån lika smidigt som originalversion på engelska. Jag fick försöka ett10-tal gånger för att få släck/tänd att funka (assistent på telefonen med android 9). Min Google home som pratar engelska funkar i alla lägen.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Assistent på svenska lider lite av samma problem som Siri på svenska. Funkar långt ifrån lika smidigt som originalversion på engelska. Jag fick försöka ett10-tal gånger för att få släck/tänd att funka (assistent på telefonen med android 9). Min Google home som pratar engelska funkar i alla lägen.

Jag antar att assistenten lär sig av input i längden precis som den har gjort på engelska. Till skillnad från Siri blir assistenten smartare tack vare återkoppling. Det som många menar är Google integritetskränkande metoder. Men jag har kanske fel.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag antar att assistenten lär sig av input i längden precis som den har gjort på engelska. Till skillnad från Siri blir assistenten smartare tack vare återkoppling. Det som många menar är Google integritetskränkande metoder. Men jag har kanske fel.

Jag ska försöka ha tålamod med den svenska assistenten

Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag ska försöka ha tålamod med den svenska assistenten

Du hjälper den dessutom att bli bättre!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-09 18:19
Ursprungligen av Zeugma:

Jag vet inte riktigt vad jag skulle ha det här till. Jag är inte teknikfientlig utan har svårt för att implementera det i min vardag. Kom gärna med förslag som tilltalar en man i 50-årsåldern.

Om du länkar en anständig Bluetooth-högtalare till din Google Home (Mini) och ansluter Spotify till din profil kan du be högtalaren spela Harry Brandelius när du vill och hur högt du vill!

Ursprungligen av mattiL:

Om du länkar en anständig Bluetooth-högtalare till din Google Home (Mini) och ansluter Spotify till din profil kan du be högtalaren spela Harry Brandelius när du vill och hur högt du vill!

Tack för tipset men jag har inte Spotify. Kan man koppla Ring så spelar vi?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-09 18:44
Ursprungligen av Zeugma:

Tack för tipset men jag har inte Spotify. Kan man koppla Ring så spelar vi?

Själv skulle jag vilja få in SR P1 så man slipper dunka-dunka, Hoppas på Radiotjänst..

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-10-09 19:45
Ursprungligen av mattiL:

Själv skulle jag vilja få in SR P1 så man slipper dunka-dunka, Hoppas på Radiotjänst..

För mig spelar den upp allt jag ber om av SR på Google podcasts, sen kan du ju säga "Be Sveriges Radio att spela upp P1" för att få det live.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-10-09 19:46
Ursprungligen av Ida Blix:

Undrar om "vad säger räven" kommer att funka? Eller "hur låter räven" kanske det borde va?

Testade nu på telefonen, Home ger alltid samma svar.

Första frågan (som inte syns) var "hur låter en räv".

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-09 20:06
Ursprungligen av Ideaman02:

För mig spelar den upp allt jag ber om av SR på Google podcasts, sen kan du ju säga "Be Sveriges Radio att spela upp P1" för att få det live.

Måste testas på FN-dagen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 21:04

Jag överväger för övrigt om jag ska börja ge bort minisar i julklapp. Till familjen till exempel.
Jag tänker mig att möjligheten att sätta timers och att be den berätta om vädret är ju rätt tillgängligt för alla!

Någon som testat att shoppa med Google Home? Hörde på 99-podden att mat.se hade stöd för detta. Något mer företag som ni vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-02 15:11
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon som testat att shoppa med Google Home? Hörde på 99-podden att mat.se hade stöd för detta. Något mer företag som ni vet?

Jag hörde precis det också. Intressant!
Jag känner inte till något mer företag, men jag har en önskelista för företag hos vilka jag önskar stöd: Onlinepizza, apotea, adlibris!

1
Bevaka tråden