Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första vikbara telefonen lanserad – sågas av kritiker

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De första intrycken är inte nådiga mot den lustigt namngivna telefonen Flexpai, som blir först ut på marknaden med vikbar skärm.

Läs hela artikeln här

Man får ju vara medveten om att detta är ett första steg på en 1000-metersbana.
Men några uppenbara problem:
- Priset (för dyr, då köper man hellre en iPad).
- Storleken (för klumpig).
- Men det kanske största problemet som alla vikbara telefoner kommer att drabbas av: Att vika ihop den är alldeles för bökigt, och alldeles för lätt att man triggar något som man inte ville.

Som jag sagt tidigare. Kul med ny teknik, men jag är skeptisk.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-01-09 14:45
Ursprungligen av carlsson:

då köper man hellre en iPad

https://www.youtube.com/watch?v=7-YcEOSNWk8&t...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-09 15:28
Ursprungligen av carlsson:

Man får ju vara medveten om att detta är ett första steg på en 1000-metersbana.
Men några uppenbara problem:
- Priset (för dyr, då köper man hellre en iPad).
- Storleken (för klumpig).
- Men det kanske största problemet som alla vikbara telefoner kommer att drabbas av: Att vika ihop den är alldeles för bökigt, och alldeles för lätt att man triggar något som man inte ville.

Som jag sagt tidigare. Kul med ny teknik, men jag är skeptisk.

Absolut, när Samsung släppte Galaxy Note Edge var det ju också ett experiment som skulle leda fram till deras mer framgångsrika och mer färdigbakade edge-produkter. Deras och andra företags första modeller lär också ha tillkortakommanden som bara teknikentusiasterna kommer hoppa på inledningsvis.

Det där med att den kommer bli för klumpig ihopvikt är nog svårt för någon att komma ifrån. Vissa tillverkare får nog till smidigare och mer smärta modeller än andra, men ingen lär bli särskilt smärt jämfört med traditionella telefoner. Men problem med att aktivera saker man inte vill aktivera beror nog mycket på den tekniska lösningen i de olika telefonerna. Med smart mjukvara kan man undvika det problemet helt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-09 15:29

Otippad, och underbar, referens där

1
Bevaka tråden