Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag lever generellt i harmoni med mina stackars maskiner, men något irriterar mig...
Om jag stoppar i en SVCD så kan datorn läsa den(lite) men inte kopiera innehållet.. då det verkar tro att den är 600 k stor.. vilket innebär att man inte kan kopiera dom.. inte ens med våld, jag menar Toast
Däremot kan jag spela filmen i exempelvis VLC, om jag väljer öppna skiva istället för att dra Mpeg biten från skivan.. då funkar det nämligen inte..
Någon som har något svar till varför det är så här ?
Jag har inte något enkelt svar, men kort å gott så kräver en korrekt SVCD-skiva de "extra sakern" på CD:n för att fungera. Av någon anledning klarar inte alla system av att kopiera dessa korrekt. OSX:s Finder har problem, som du märk.
Skrevs ursprungligen av revolver konstigt detta, jag får fel -36 när jag skall kopiera filer på svcd...
provade med vcd copy och där funkar det men filen blir en .dat fil som är för stor för en 800mb cd
vad skall man ta sig till?
Jag fick också en dat-fil som är större än ursprungs-cd:n. Jag inbillade mig att filerna skulle kopieras exakt som ursprunget, men icke... Nu måste man behålla dem på datorn istället för att lägga dem på en annan cd.
Man kan ju alltid köpa en pc med Win XP. Hur enkelt som helst att kopiera SVCD-skivor med nå't lättillgängligt brännarprogram. Det är inte alltid bättre att köra Mac...
Skrevs ursprungligen av Magnus J Ok, men hur bränner man SVCD då, utan att behöva köpa Toast? Gör man det med VCDToolsX också?
Sorry... jag missade att du inte har Toast.
Om DiscCopy klarar detta vet jag inte men det kanske någon annan kan svara på. Det finns ju iofs fler brännare än Toast på marknaden och dessa borde klara detta och är troligen billigare. Vissa är freeware. Sök på "burn" på versiontracker.
Slutresultatet från VCDTools är 4 st imagefiler (.img). Normalt väljer man 2 av dom och bränner sen en multisession CD med Toast.
Skrevs ursprungligen av Magnus J Jag fick också en dat-fil som är större än ursprungs-cd:n.
Det är ju inte så konstigt, sektorstorleken skiljer ju rätt mycket mellan ISO9660 och HSF+... Det är av samma anledning du kan bränna en film som väger 750Mb på en 700Mb cd...