Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad Mini med nytt utseende fastnar på bild

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En bild på vad som skulle kunna vara en uppdaterad modell av Ipad Mini har publicerats på Twitter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2019-01-08 20:38

Det här gillar jag! Äger en förstagenerations iPad Mini och den är i behov av en ersättare ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-09 08:46

Jag gillar verkligen Minin, har en gen 4 som dessutom är aningen krosskadad.

Dock tycker jag inte det blir så spännande med ny Mini om den inte får formfaktorn från Pro, den för ju bli standard framöver.

Ursprungligen av zinned:

Jag gillar verkligen Minin, har en gen 4 som dessutom är aningen krosskadad.

Dock tycker jag inte det blir så spännande med ny Mini om den inte får formfaktorn från Pro, den för ju bli standard framöver.

Jag håller med – stort fan av Mini. Men jag skulle också främst vara intresserad om det blev en ny modell mer lik Ipad Pro.

Tyvärr tror jag, om jag ska gissa, att det kommer bli en mindre variant av budget-Ipad. Dvs mer eller mindre samma design som Ipad Mini 4, med förra årets processor och hårdvara ungefär som Ipad (2018).

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag håller med – stort fan av Mini. Men jag skulle också främst vara intresserad om det blev en ny modell mer lik Ipad Pro.

Tyvärr tror jag, om jag ska gissa, att det kommer bli en mindre variant av budget-Ipad. Dvs mer eller mindre samma design som Ipad Mini 4, med förra årets processor och hårdvara ungefär som Ipad (2018).

Släpper de en Ipad mini 5pro så hoppas jag de släpper även en "budget" mini 5 också inte alla som vill lägga 10 000kr på en platta för att surfa och kika på videor.

En sån skulle köpas in på en gång om det är ett vettigt pris.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-09 12:54
Ursprungligen av Jonatatatan:

Släpper de en Ipad mini 5pro så hoppas jag de släpper även en "budget" mini 5 också inte alla som vill lägga 10 000kr på en platta för att surfa och kika på videor.

Jag menar inte att det behöver vara en Mini Pro rent prestandamässigt som möjligtvis skulle rättfärdiga ett Pro-pris utan endast formfaktorn från Pro men med prestanda som en efterföljare till Gen 4 Mini.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-09 15:19
Ursprungligen av keptang:

En sån skulle köpas in på en gång om det är ett vettigt pris.

Vettigt pris hmmmm. Dream on

Ursprungligen av cubeis:

Vettigt pris hmmmm. Dream on

Finns en viss risk för det.

Ursprungligen av zinned:

Jag menar inte att det behöver vara en Mini Pro rent prestandamässigt som möjligtvis skulle rättfärdiga ett Pro-pris utan endast formfaktorn från Pro men med prestanda som en efterföljare till Gen 4 Mini.

Det var mer tänkt som ett svar till Jakob han var ju negativ till en billig Ipad mini.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Det var mer tänkt som ett svar till Jakob han var ju negativ till en billig Ipad mini.

Negativ och negativ, jag skrev bara att det inte skulle vara särskilt intressant för mig. Däremot tror jag att en budget-Ipad är det som kan sälja i stora volymer.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Negativ och negativ, jag skrev bara att det inte skulle vara särskilt intressant för mig. Däremot tror jag att en budget-Ipad är det som kan sälja i stora volymer.

Bara de släpper en billig till oss som använder de som för surf och andra basic grejer. Så har jag inget emot om de släpper en svindyr också för de som vill ha det.
De gjorde ju liknande med iPhone även om xr är lite väl dyr för att kallas billig.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Bara de släpper en billig till oss som använder de som för surf och andra basic grejer. Så har jag inget emot om de släpper en svindyr också för de som vill ha det.
De gjorde ju liknande med iPhone även om xr är lite väl dyr för att kallas billig.

Men vanliga Ipad kostar från 3 795 kronor, det får väl i sammanhanget kallas billig? Min gissning är en Mini i ungefär samma stil. Med stöd för Apple Pencil vore det trevligt.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Men vanliga Ipad kostar från 3 795 kronor, det får väl i sammanhanget kallas billig? Min gissning är en Mini i ungefär samma stil. Med stöd för Apple Pencil vore det trevligt.

Ja det är inget fel med prissättningen på Ipad 2018, köpte själv en i höstas. Är bara lite "oroad" över att de kommer tänka som med telefonerna och enbart släppa dyra ipads och låta de som vill ha billigare grejer få nöja sig med en enhet som redan är gammal. Och vem vill köpa en 2-3år gammal design. Släpper de enbart mini som en pro enhet är nog risken stor att de helt skippar "vanliga" ipad i framtiden.
pencil stöd lär den få oavsett om den är billig eller en "pro" redan ipad 2018 har det dock för den gamla pennan men mini bör få för den nya.

1
Bevaka tråden