Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Årets Iphone-modeller kan behålla Lightning

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples mobiler som borde lanseras under hösten 2019 sägs få bättre kameror både fram och bak, ny design på insidan och Lightningporten blir troligen kvar, enligt nya uppgifter.

Läs hela artikeln här

Om det blir lightning i två år till så tror jag att de tar bort kontakten helt sen (2021), utan att ersätta med usb-c.

Ursprungligen av Chaosstar:

Om det blir lightning i två år till så tror jag att de tar bort kontakten helt sen (2021), utan att ersätta med usb-c.

Jag tror också att de gör något sånt. Skippar ett nytt kontaktbyte och siktar på ett köra endast Qi eller nått sen.

Ursprungligen av Chaosstar:

Om det blir lightning i två år till så tror jag att de tar bort kontakten helt sen (2021), utan att ersätta med usb-c.

Eller så handlar det om pengar.
Apple tjänar ganska fint med pengar på Lightning och MFi. En kontakt kostar runt $4, om det är en passthrough-kabel så behöver man 2 licenser, runt $8 alltså.

Jag tror och hoppas på USB-C. Jag vill kunna ladda min iPhone med samma kabel som iPad och Macbook. Vansinne att behöva ha olika kablar när det inte finns någon anledning för mig som konsument.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-17 12:50
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tror också att de gör något sånt. Skippar ett nytt kontaktbyte och siktar på ett köra endast Qi eller nått sen.

Låter rimligt.
Hoppas de löser något smart för carplay bara så man inte måste byta bil.

Ursprungligen av Json_81:

Låter rimligt.
Hoppas de löser något smart för carplay bara så man inte måste byta bil.

Tyckte mig se något om att det kommer ett större utbud med tredjepartsgrejer med trådlös Carplay nu, om det var så du tänker? Vi har en bil utan någon särskilt smart stereo tyvärr, men har inte velat lägga några pengar på att byta ut den då alternativen som fanns var rätt daterade. I år kanske det händer!

Tycker att qi-laddare är kanon på natten, men inte om man ska göra nåt samtidigt. Då är det helt oanvändbart.

Ursprungligen av Andorr:

Eller så handlar det om pengar.
Apple tjänar ganska fint med pengar på Lightning och MFi. En kontakt kostar runt $4, om det är en passthrough-kabel så behöver man 2 licenser, runt $8 alltså.

Jag tror och hoppas på USB-C. Jag vill kunna ladda min iPhone med samma kabel som iPad och Macbook. Vansinne att behöva ha olika kablar när det inte finns någon anledning för mig som konsument.

USB lär det bli om Apple tänker behålla trådbunden laddning. EU pressar nämligen på ganska hårt.
https://www.cultofmac.com/568215/eu-may-force...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-17 14:46
Ursprungligen av Andorr:

Eller så handlar det om pengar.
Apple tjänar ganska fint med pengar på Lightning och MFi. En kontakt kostar runt $4, om det är en passthrough-kabel så behöver man 2 licenser, runt $8 alltså.

Hur stor del av Apples intäkter tror du det kan bli, räknat i procent?

Ursprungligen av pesc:

Hur stor del av Apples intäkter tror du det kan bli, räknat i procent?

Ingen aning, ta reda på hur många MFi-kablar det finns på marknaden och återkom gärna.

Ursprungligen av Zeugma:

USB lär det bli om Apple tänker behålla trådbunden laddning. EU pressar nämligen på ganska hårt.
https://www.cultofmac.com/568215/eu-may-force...

Kommer de inte undan med adaptern de erbjuder?

Ursprungligen av Ida Blix:

Kommer de inte undan med adaptern de erbjuder?

För initiativet inför 2011 så gjorde man det, men EU tittar på det igen för att få en och samma kontakt.
https://www.independent.co.uk/life-style/gadg...

Ursprungligen av Ida Blix:

Kommer de inte undan med adaptern de erbjuder?

Ursprungligen av keptang:

För initiativet inför 2011 så gjorde man det, men EU tittar på det igen för att få en och samma kontakt.
https://www.independent.co.uk/life-style/gadg...

Precis, tumskruvarna dras åt.

  • Medlem
  • 2019-01-17 16:32
Ursprungligen av Zeugma:

USB lär det bli om Apple tänker behålla trådbunden laddning. EU pressar nämligen på ganska hårt.
https://www.cultofmac.com/568215/eu-may-force...

Är iPhone helt frikopplad från iTunes idag?

Ursprungligen av PaO:

Är iPhone helt frikopplad från iTunes idag?

Jag vet inte riktigt vad du menar med frågan, men man kan använda Itunes med Iphone. Återställning, synkning, säkerhetskopia, sådant.

  • Medlem
  • 2019-01-17 17:28
Ursprungligen av PaO:

Är iPhone helt frikopplad från iTunes idag?

Det var många år sedan jag hade min iPhone inkopplad till dator och iTunes.

Ursprungligen av PaO:

Är iPhone helt frikopplad från iTunes idag?

Ursprungligen av Ljung:

Det var många år sedan jag hade min iPhone inkopplad till dator och iTunes.

Jag använder normalt inte heller Itunes till mina Iphonar.

  • Medlem
  • 2019-01-17 19:37
Ursprungligen av Zeugma:

Jag använder normalt inte heller Itunes till mina Iphonar.

Okej vad bra ?

Jag är inte så stressad med att byta till usb-c än om ens någonsin.
Gör allt trådlöst istället ?
Har endast en MacBook Pro med usb-c som sällan flyttar sig ifrån vardagsrummet.
Däremot är det 3 iPads och 3 iPhones i hemmet som har lightning-kontakt.

Ursprungligen av PaO:

Är iPhone helt frikopplad från iTunes idag?

För återställningsläge (DFU mode), när telefonen f*ckat upp sig totalt, så krävs anslutning med kabel till iTunes. Annars så tror jag att det går att klara sig helt utan iTunes.

Senast redigerat 2019-01-18 07:42

Det hoppas jag verkligen!
Att lightning stannar alltså.

1
Bevaka tråden