Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Progressive download av QuickTimefilmer på hemsida

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 10:00

Jag har pulat o klurat men kommer inte fram till varför det inte fungerar för mig. Jag vill ha filmer som progressivt laddas ner från en hemsida. Det vill sig inte funka för mig - hela tiden så laddas HELA filmen istället.

Kör Cleaner, har slagit på FAST START och FLATTEN. Videocodec är sorenson video 3.1 pro, audio är mp3.

Argh!

Någon skäl där ute som vet hur man ska göra?

Jag vet inte, men det finns en bugg i SVP som gör att du måste koda i VBR... Ge mig inställningarna för både video och ljud så skall jag se om även jag får samma problem...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 14:35

Jag kör med 2-PASS VBR på Sorensonen... Skumma är att om jag kör Apple MPEG4 + AAC-ljud istället för Sorensonvideo så fungerar den progressiva nerladdningen... Skumt.

Har haft samma problem med Squeeze ibland och brukar öppna filmerna med GoLive (som ju är en rätt ok QT-editor) och köra flatten movie där.

Prova också att ändra något i filen i QT Pro och spara den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 17:52

Jepps, då var felet hittat: VÅRT WEBHOTELL!!!

De hade strypt bandbredden på vissa filtyper dom... Morr, jaja, löst är det (efter ett års undran var felet låg! )

1
Bevaka tråden