Apple har utvecklats till ett extremt illa kundskött girigt bolag där verenda liten detalj skall generera profit...
Jag är en hängiven Applekund som gett upp Apple sedan senaste iPad Pro-generationen släpptes i november...
Varför? Hmmm...
Droppen var flera illa tagna beslut, med borttagningen av den analoga ljudkontakten som det värsta (älskar musikskaparprogram)...
Har fyra dyra trådbaserade hörlurar hemma som jag använder i olika delar av huset...
Dessutom, gillar färg & form väldigt mycket, och jobbar mycket i Affinity Designer och Affinity Photo, två minneshungriga appar, men, vad gör Apple med den senaste generationen iPad Pro, jo, man utökar minnesmängden BARA i den absolut dyraste modellen med 1TB lagring i som kostar typ 22500:- och lämnar andra modeller oförändrade! Vad fan!!
Dessutom, den exakt samma Apple Pencil (hårdvarumässigt, frånsett laddningen av batteriet) ser man till att den gamla pennan inte fungerar på dom nya iPad Pro, och den nya pennan inte fungerar på gamla modellerna... Suck!!
Jag har huset fullt med Appleprylar, lagt hundratusentals kronor genom åren på iPads, iPhones, Macar, Macbookar, AppleTVs, tillbehör mm. mm, men, nu har Apple förlorat mig som kund gällande alla produkter...
Tanken var väl att som vanligt uppgradera sin iPad Pro 12.9” 2017, men, vill inte längre stödja ett bolag som slutat sett kunderna för alla högar med dollarsedlar...