Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya IOS-enheter på gång – Ipad, Ipad Mini och Ipod Touch

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Produktbeteckningar i betaversionen av IOS 12.2 pekar mot att nya modeller av både Ipad och iPod Touch är på gång, och Apple har registrerat flera nya produktnummer hos EEC.

Läs hela artikeln här

Jag vill se mer färgglada toner likt iPhone XR, och som ett ess i rockärmen SE2?

Kul ?
Känns som mars kan bli apples återkommande budget-event.

Ursprungligen av Redaktionen:

Produktbeteckningar i betaversionen av IOS 12.2 pekar mot att nya modeller av både Ipad och iPod Touch är på gång, och Apple har registrerat flera nya produktnummer hos EEC.

Läs hela artikeln här

En ipod utan haka och notch (endast skärm) är ju väldigt välkommet!

Ursprungligen av Emil Dahl:

En ipod utan haka och notch (endast skärm) är ju väldigt välkommet!

Vad använder man en sådan ipod till? Om jag personligen skulle behöva en extra media enhet skulle jag köpt en billig android telefon eller beg iphone då får man ju även en backup telefon ifall den vanliga går sönder/blir stulen. I vilka lägen är det vettigare att köpa en ipod?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Vad använder man en sådan ipod till? Om jag personligen skulle behöva en extra media enhet skulle jag köpt en billig android telefon eller beg iphone då får man ju även en backup telefon ifall den vanliga går sönder/blir stulen. I vilka lägen är det vettigare att köpa en ipod?

Jag tänkte mig ett liv utan en telefon.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Vad använder man en sådan ipod till? Om jag personligen skulle behöva en extra media enhet skulle jag köpt en billig android telefon eller beg iphone då får man ju även en backup telefon ifall den vanliga går sönder/blir stulen. I vilka lägen är det vettigare att köpa en ipod?

Till barn kanske?

Ursprungligen av Chaosstar:

Till barn kanske?

Precis, man har ju lite mer koll när ungen surfar hemma än när som helst

Ursprungligen av Mackan1984:

Precis, man har ju lite mer koll när ungen surfar hemma än när som helst

Beror helt på, ansluter du dem till familjeabonnemang kan du kontrollera surfmängden...och handen på hjärtat, du har inte en aning om vilka sidor de surfar på även om de är hemma, du sitter inte som en hök över dem under hela tiden de surfar.
Är man så orolig så ska man inte ge dem tillgång till internet över huvud taget och en knappmobil.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Vad använder man en sådan ipod till? Om jag personligen skulle behöva en extra media enhet skulle jag köpt en billig android telefon eller beg iphone då får man ju även en backup telefon ifall den vanliga går sönder/blir stulen. I vilka lägen är det vettigare att köpa en ipod?

Jag håller med om att det nog mestadels är barn och unga som satsar på Ipod Touch. Eller möjligen de som redan har en Android-mobil men som vill kunna ta del av IOS-ekosystemet också. Nu antar jag bara att Ipod Touch kommer fortsätta vara billigare än den enklaste Iphone eller Ipad.

Ursprungligen av Mackan1984:

Precis, man har ju lite mer koll när ungen surfar hemma än när som helst

skippa simkortet i telefonen bara. Men okej till småbarn kanske det är vettigt.

Ursprungligen av Hank Solo:

Beror helt på, ansluter du dem till familjeabonnemang kan du kontrollera surfmängden...och handen på hjärtat, du har inte en aning om vilka sidor de surfar på även om de är hemma, du sitter inte som en hök över dem under hela tiden de surfar.
Är man så orolig så ska man inte ge dem tillgång till internet över huvud taget och en knappmobil.

Småbarnen här håller sig i närheten när de surfar på sina iPads så man har ju lite mer koll iaf, och tror inte de törs titta på vad som helst då.
Läraren kom på sambons son och ett par klasskompisar när de kollade på något olämpligt och trodde de var ensamma i ett klassrum.
Är nog större chans att det händer i grupp än hemma i tv-soffan.

Ursprungligen av Mackan1984:

Småbarnen här håller sig i närheten när de surfar på sina iPads så man har ju lite mer koll iaf, och tror inte de törs titta på vad som helst då.
Läraren kom på sambons son och ett par klasskompisar när de kollade på något olämpligt och trodde de var ensamma i ett klassrum.
Är nog större chans att det händer i grupp än hemma i tv-soffan.

Ålder på barnen framgick aldrig, men 4-åringen här hemma spelar bara spel och tittar på SVT Barnkanalen (appen) på sin iPad här hemma, 9-åringen tittar på Youtube på sitt rum (händer att han kollar på olämpliga saker, men han är inte så smidig då han har volym för döva på, så vi hör det och säger till) och 14-åringen (snart 15) kollar på...ja, vem fan vet, är osäker på om jag vill veta. ?

Ursprungligen av Emil Dahl:

Jag tänkte mig ett liv utan en telefon.

. Börja med att plocka ur simkortet ur din nuvarande telefon då.

Ursprungligen av Jonatatatan:

. Börja med att plocka ur simkortet ur din nuvarande telefon då.

En utmärkt idé! Tack!

Ursprungligen av Hank Solo:

Ålder på barnen framgick aldrig, men 4-åringen här hemma spelar bara spel och tittar på SVT Barnkanalen (appen) på sin iPad här hemma, 9-åringen tittar på Youtube på sitt rum (händer att han kollar på olämpliga saker, men han är inte så smidig då han har volym för döva på, så vi hör det och säger till) och 14-åringen (snart 15) kollar på...ja, vem fan vet, är osäker på om jag vill veta. ?

?
Hehe nej tonåringar får surfa för sig själva...

1
Bevaka tråden