- Redaktionen
- Skribent ●
Razer Phone 2 vill tilltala de som tar mobilspel på allvar. Tyvärr är det en bristfällig telefon både vad gäller spel och på nästan alla andra områden.
Jag svarar bara på vad som är bäst för spel! Måste säga PC där. Har dock en Xbox One S. Blir mest 4k-film på den dock. När det kommer till spel på PC så blir det lite lättare spel då jag bara sitter på ett GTX 1050 Ti 4GB.
Jag spelar dock äldre spel och väldigt mycket ROMs. Ger mig på lite nyare då och då!
Testade ni långtids belastning? För vanliga mobilers processorer går väl ner ganska mycket i frekvens om du belastar den med ett krävande spel i säg 30 minuter? Man får ju ex betydligt högre resultat om man kör 3dmark och har telefonen i frysen.
Kanske är kylningen de jobbat extra med eller är det bara 120hz skärmen som är "Gaming"?
Asus släppte ju en telefon med fläktkylning just för att motverka detta vet dock inte om det fungerade eller var en "fräck" grej.
Själv skulle jag aldrig spela mer avancerade spel än angry birds på en pekskärm har testat både pubg och Gta sa på telefonen fattar inte hur folk står ut. Kanske krävs att man aldrig testat att spela spelen med mus och tangentbord och därför inte vet bättre.
Saknar iPad Pro som alternativ i pollen. Kör riktigt mycket PUBG på den och det är en fantastisk upplevelse. Man kan va riktigt seriös trots att man spelar ”mobilt”, anledningen till missuppfattningen är ju att folk spelat tusentals timmar på PC men knappt något alls på mobil plattform. Vi är ett gäng som spelar mycket och kan lova att vi inte har något direkt svaghet jämfört mot de som spelar PUBG eller likande fps på PC.
Saknar iPad Pro som alternativ i pollen. Kör riktigt mycket PUBG på den och det är en fantastisk upplevelse. Man kan va riktigt seriös trots att man spelar ”mobilt”, anledningen till missuppfattningen är ju att folk spelat tusentals timmar på PC men knappt något alls på mobil plattform. Vi är ett gäng som spelar mycket och kan lova att vi inte har något direkt svaghet jämfört mot de som spelar PUBG eller likande fps på PC.
Det är ju för att mobila pubg förlitar sig rätt rejält på aim assist. I alla fall på Android som är den jag testat. Och jag tror inte du har en chans mot en medelmåtta som mig på PC om du kört pc versionen med pekskärm. Men självklar kan jag ha fel.
Testade ni långtids belastning? För vanliga mobilers processorer går väl ner ganska mycket i frekvens om du belastar den med ett krävande spel i säg 30 minuter? Man får ju ex betydligt högre resultat om man kör 3dmark och har telefonen i frysen.
Kanske är kylningen de jobbat extra med eller är det bara 120hz skärmen som är "Gaming"?
Asus släppte ju en telefon med fläktkylning just för att motverka detta vet dock inte om det fungerade eller var en "fräck" grej.
Själv skulle jag aldrig spela mer avancerade spel än angry birds på en pekskärm har testat både pubg och Gta sa på telefonen fattar inte hur folk står ut. Kanske krävs att man aldrig testat att spela spelen med mus och tangentbord och därför inte vet bättre.
Razer har utrustat Phone 2 med en kylarlösning med ångkammare som ska kyla enheten tillräckligt mycket för att den inte ska klocka ner i frekvens. Det och ett chassi som har bättre termiska egenskaper. Det kan säkert ge bättre stabilitet under spel, det får @Jakob Nilsson svara på, men det spelar inte så stor roll om telefonen som helhet upplevs som slö.
Asus ROG Phone har, som jag uppfattat det, en betydligt bättre anpassning för spel med en överklockningsfunktion som kan användas tillsammans med fläktlösningen som kan kopplas på på telefonens baksida. De har också bakat in en hel del mjukvarufunktioner för gaming. Jag skulle aldrig köpa en gaming-telefon, precis som du gör jag hellre det på riktiga spelkonsoler/pc, men om jag skulle göra det skulle jag satsa på en lösning likt Asus som faktiskt verkar gå hela vägen.
Är inte förvånad, ofta när teknikföretag väljer att utveckla teknik inom nya områden så blir de första försöken ofta floppar. Speciellt när det är större företag väljer att snabbutveckla en produkt som skall tilltala vissa konsumenter så blir det ofta fel. Trots mobilens stora yta där teknik skall ha gott om plats för att göra en snabb och effektiv telefon, så märks det ju uppenbarligen att de inte har kunskaperna för att utnyttja den stora ytan. De skulle ha satt sig vid skrivbordet och arbetat på designen mer innan produktion, det är så jag uppfattar recensionen.
Det är ju för att mobila pubg förlitar sig rätt rejält på aim assist. I alla fall på Android som är den jag testat. Och jag tror inte du har en chans mot en medelmåtta som mig på PC om du kört pc versionen med pekskärm. Men självklar kan jag ha fel.
Svårt att bevisa om du eller jag har ”rätt”, men poängen är att marknaden underskattas av många. Se till exempel på hur stor konsol-marknaden är, där vågar jag garantera att de inte har en chans mot en semi-van mobil-spelare. Tidigare matchades de som spelade mobil-versionen via emulator, vilket såklart var orättvist, men skillnaden har säkerligen utjämnats sen dess. De har ju dessutom också aim assist. När man verkligen övat in kontrollerna och kör ”claw”, blir man väldigt effektiv
Är inte förvånad, ofta när teknikföretag väljer att utveckla teknik inom nya områden så blir de första försöken ofta floppar. Speciellt när det är större företag väljer att snabbutveckla en produkt som skall tilltala vissa konsumenter så blir det ofta fel. Trots mobilens stora yta där teknik skall ha gott om plats för att göra en snabb och effektiv telefon, så märks det ju uppenbarligen att de inte har kunskaperna för att utnyttja den stora ytan. De skulle ha satt sig vid skrivbordet och arbetat på designen mer innan produktion, det är så jag uppfattar recensionen.
Razer byggde faktiskt inte den första telefonen från inget, de köpte upp telefontillverkaren Nextbit och baserade den första telefonen på deras existerande telefon Nextbit Robin. Så de fick lite av ett försprång jämfört med ett företag som börjar från inget. Men, som jag och Amanda konstaterade i det testet lyckades de inte så värst bra, och det försprånget har tydligen inte hjälpt till uppföljaren heller baserat på Jakobs recension
Razer byggde faktiskt inte den första telefonen från inget, de köpte upp telefontillverkaren Nextbit och baserade den första telefonen på deras existerande telefon Nextbit Robin. Så de fick lite av ett försprång jämfört med ett företag som börjar från inget. Men, som jag och Amanda konstaterade i det testet lyckades de inte så värst bra, och det försprånget har tydligen inte hjälpt till uppföljaren heller baserat på Jakobs recension
Jaså? Så de köper en tjuvstart men lyckas ändå inte med att utveckla produkten. Nextbit telefonerna, hur var dem?
Jaså? Så de köper en tjuvstart men lyckas ändå inte med att utveckla produkten. Nextbit telefonerna, hur var dem?
Nej uppenbarligen inte Vi testade inte Nextbit Robin, men vad jag förstått hade den goda egenskaper men var oslipad som produkt, lite som Razer Phone med andra ord. Men Nextbit Robin hade en intressant egenskap i att den säkerhetskopierade appar och filer du sällan använde till molnet och plockade bort dem från telefonen, vilket frigjorde lagringsutrymme, och de kunde återställas om du behövde dem igen. Som jag förstår det ska just den delen faktiskt fungerat bra, men telefonen i övrigt lämnade en del att önska. Förhoppningsvis kan de fortsätta att fila på konceptet så att en eventuell Razer Phone 3 blir en bättre helhetsupplevelse.
Nej uppenbarligen inte Vi testade inte Nextbit Robin, men vad jag förstått hade den goda egenskaper men var oslipad som produkt, lite som Razer Phone med andra ord. Men Nextbit Robin hade en intressant egenskap i att den säkerhetskopierade appar och filer du sällan använde till molnet och plockade bort dem från telefonen, vilket frigjorde lagringsutrymme, och de kunde återställas om du behövde dem igen. Som jag förstår det ska just den delen faktiskt fungerat bra, men telefonen i övrigt lämnade en del att önska. Förhoppningsvis kan de fortsätta att fila på konceptet så att en eventuell Razer Phone 3 blir en bättre helhetsupplevelse.
Jaså? Låter som att det fanns en viss potential att fortsätta utveckla säkerhetskopiering för passiva filer, synd att de inte såg hela storheten med vad dem köpte. Vet inte om jag skulle våga sätta förhoppningar kring Razor, de är ett företag som kan utveckla bra produkter. Men det låter inte riktigt som att telefoner är deras område att utveckla. Har man svårt att lära sig från sina första misstag så kan det bli svårt att lära sig en andra gång enligt mina erfarenheter med teknikutveckling. Om företaget inte heter NASA Dvs.
Testade ni långtids belastning? För vanliga mobilers processorer går väl ner ganska mycket i frekvens om du belastar den med ett krävande spel i säg 30 minuter? Man får ju ex betydligt högre resultat om man kör 3dmark och har telefonen i frysen.
Kanske är kylningen de jobbat extra med eller är det bara 120hz skärmen som är "Gaming"?
Asus släppte ju en telefon med fläktkylning just för att motverka detta vet dock inte om det fungerade eller var en "fräck" grej.
Själv skulle jag aldrig spela mer avancerade spel än angry birds på en pekskärm har testat både pubg och Gta sa på telefonen fattar inte hur folk står ut. Kanske krävs att man aldrig testat att spela spelen med mus och tangentbord och därför inte vet bättre.
Razer Phone 2 har onekligen en intressant kyllösning som är spännande ur ett tekniskt perspektiv. Jag tvivlar heller inte på att den gör ett bra jobb att hålla Snapdragon-processorn sval under längre spelsessioner. I praktiken har jag dock inte märkt av någon skillnad i upplevelser när jag testade mina spel på Iphone XS mot Razer Phone 2. Om Iphone klockar ner efter en stund är det inget jag märker i spel som Altos Odyssey, Pinout och några andra. Det kan givetvis vara större skillnad jämfört med andra Android-mobiler.
Det är nog svårt att få till en mobil riktigt för oerfarna tillverkare. Se bara på Red Hydrogen One:
https://www.xda-developers.com/red-hydrogen-o...
Så för mobiler håller jag mig ändå till etablerade tillverkare. Sony, Apple, Samsung etc..
Det är lite för mycket pengar för att jag vill vara en Beta testare.
Det är nog svårt att få till en mobil riktigt för oerfarna tillverkare. Se bara på Red Hydrogen One:
https://www.xda-developers.com/red-hydrogen-o...
Så för mobiler håller jag mig ändå till etablerade tillverkare. Sony, Apple, Samsung etc..
Det är lite för mycket pengar för att jag vill vara en Beta testare.
Ja jag håller med. Specialiserade mobiler har ofta en eller två intressanta lösningar, men helheten är i stort sett alltid sämre än de etablerade.