Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildläcka på Galaxy S10 bekräftar rykten

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lanseringen närmar sig och nu får vi se bilder som avslöjar i princip allt med Galaxy S10-familjen, åtminstone till det yttre.

Läs hela artikeln här

”Hakan” kan de tydligen inte göra sig av med, men så har de väl då inte anammat Apples lösning att böja tillbaka skärmen?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-01 15:08
Ursprungligen av Zeugma:

”Hakan” kan de tydligen inte göra sig av med, men så har de väl då inte anammat Apples lösning att böja tillbaka skärmen?

Jag vet inte riktigt, jag gissar att det är en ingenjörsmässig anledning till att de behöver ha kvar den, och andra aspekter av deras tekniska lösning på insidan gör den nödvändig. De har ju den tekniska kompetensen att hålla hakan borta, de levererar ju OLED-panelerna till Apple ändå, så anledningen måste vara något annat än ren teknisk kompetens. Jag ska fråga Samsungs representanter vid tillfälle om de kan svara på den frågan.

Ursprungligen av ekloev:

Jag vet inte riktigt, jag gissar att det är en ingenjörsmässig anledning till att de behöver ha kvar den, och andra aspekter av deras tekniska lösning på insidan gör den nödvändig. De har ju den tekniska kompetensen att hålla hakan borta, de levererar ju OLED-panelerna till Apple ändå, så anledningen måste vara något annat än ren teknisk kompetens. Jag ska fråga Samsungs representanter vid tillfälle om de kan svara på den frågan.

Ja, gör gärna det. Så här har jag förstått att Apple trollar bort ”hakan”:

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-01 15:33
Ursprungligen av Zeugma:

Ja, gör gärna det. Så här har jag förstått att Apple trollar bort ”hakan”:

Ja precis, OLED-panelen i Iphone X och XS är inte mer "kurvad" än andra OLED-paneler egentligen, men Apple har lyckats klämma in sladden som ansluter skärmen till kretsuppsättningen under panelen och kröker slutet på panelen så att det ser ut som att den går in i telefonen (vilket den inte gör). Men det skulle vara intressant att höra med Samsung om varför de inte valt en liknande lösning. Om det är patentrelaterat eller någon annan mer teknisk anledning.

Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, OLED-panelen i Iphone X och XS är inte mer "kurvad" än andra OLED-paneler egentligen, men Apple har lyckats klämma in sladden som ansluter skärmen till kretsuppsättningen under panelen och kröker slutet på panelen så att det ser ut som att den går in i telefonen (vilket den inte gör). Men det skulle vara intressant att höra med Samsung om varför de inte valt en liknande lösning. Om det är patentrelaterat eller någon annan mer teknisk anledning.

Kanske är Apples eget patent, ja! Tänkte inte på det. Jag tycker att eftersom Samsung verkligen strävar efter att trycka ut skärmen mot alla håll blir det extra tydligt att man inte lyckas med det vad gäller ”hakan”. Sådant stör mig mer då än annars.

  • Medlem
  • 2019-02-01 18:00

Tyvärr kommer S10 att bli en flopp
En enastående produkt men för dyr och konsumenter kommer att välja annat. Hade väntat mig new infinity skärm utan skärm hål. Det som kan imponera lite är om de lyckats med att gömma alla sensorer under skärmen. Nåja deras vikbara enhet som förhoppningsvis presenteras samtidigt är något i hästväg eller Note 10 ?

Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, OLED-panelen i Iphone X och XS är inte mer "kurvad" än andra OLED-paneler egentligen, men Apple har lyckats klämma in sladden som ansluter skärmen till kretsuppsättningen under panelen och kröker slutet på panelen så att det ser ut som att den går in i telefonen (vilket den inte gör). Men det skulle vara intressant att höra med Samsung om varför de inte valt en liknande lösning. Om det är patentrelaterat eller någon annan mer teknisk anledning.

Jag tror det handlar om mjukvaran.
Blir mycket att programmera för Samsung om android ska veta vart skärmen slutar.
Varje uppdatering, appar osv.
För Apple är det ju också lättare när de styr iOS och deras utvecklare med olika kit.

Ursprungligen av PaO:

Tyvärr kommer S10 att bli en flopp
En enastående produkt men för dyr och konsumenter kommer att välja annat. Hade väntat mig new infinity skärm utan skärm hål. Det som kan imponera lite är om de lyckats med att gömma alla sensorer under skärmen. Nåja deras vikbara enhet som förhoppningsvis presenteras samtidigt är något i hästväg eller Note 10 ?

Får nog hålla med dig. Jag tror konsumenterna kommer att rygga tillbaka pga priserna. Gissar att det blir ett liknande scenario försäljningsmässigt som med iPhone trion. Samsung hade ett läge där de kunde ha hållit tillbaka priserna men de "kopierade" Apple och höjde istället prisnivån som med Note 9 och säkert med dessa modeller också. De företagen är i en slags symbios med varandra på gott och ont.

Men å andra sidan ger de uppstickare chansen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-02-02 15:10

Jag ser hellre en snygg, diskret ram i överkant som innehåller alla sensorer och kameror tillsammans med högtalare för samtal och media. Gärna i kombination med en matchande ram i nederkant för symmetri och riktigt bra stereoljud. Flärp/notch och hål i skärmen ser bara ut som desperata försök att kunna skryta med en skärm med si eller så många procent eller tum.

  • Medlem
  • 2019-02-02 17:02
Ursprungligen av Freudrik:

Jag ser hellre en snygg, diskret ram i överkant som innehåller alla sensorer och kameror tillsammans med högtalare för samtal och media. Gärna i kombination med en matchande ram i nederkant för symmetri och riktigt bra stereoljud. Flärp/notch och hål i skärmen ser bara ut som desperata försök att kunna skryta med en skärm med si eller så många procent eller tum.

S9 orna och Note 9 design ?

Edit
Tror nog att Samsung möjliggör att få en hel bezel i ovankant om man vill
Alla möjligheter är ju liksom Samsung signum
Good or Bad
Sabal
?

Senast redigerat 2019-02-02 18:35
1
Bevaka tråden