Det skulle förvåna mig om det inte finns några här som har en hel del tips om TV. Det börjar närma sig att jag(vi) ev. ska köpa en ny TV. Idag har vi en 55" Pioneer Kurdo plasma. Dåtidens high end. Jag är egentligen väldigt nöjd med den fortfarande. Att se film på den är en fröjd och minsta sonen 10 år spelar PS4 på den och jag ser inga problem med det. Det sades ju att plasma inte var lika bra som LCD för spel.
TVn används till 3 saker. Film via streamingtjänster och sport(fotboll och F1) via Viasat där Apple TV4 är hjärnan samt PS4. Den nya TVn ska också vara 55" möjligen 60" om "yttermåtten" är mindre än min nuvarande. Min första fråga är om det är värt att uppgradera? Är dagen TV så mycket bättre? Det som är prioriterat är såklart bilden. Då jag använder AppleTV känns alla smartfunktioner lite onödiga men jag har kanske missat något.
Så hit me, vilka tekniker och märken samt konkreta TV apparater skulle ni rekommendera? Ni behöver inte svara på alla tre frågor såklart. In och diskutera.
Ps. En orsak till att byta(eller flytta den till ett annat rum) är att den blir så galet varm(vilket betyder hög energiförbrukning). Nu har sonen varit sjuk några dagar och fått sitta och spela fritt. Då har jag fått stänga av ett element i vardagsrummet.