Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket primärminne behöver mobilen?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-24 15:06
Ursprungligen av Zeugma:

Två av mina tre barn klagar på sina Android för att Snapchat suger i sig så mycket RAM. Det tredje har en Iphone och klagar inte. Jag vet inte skillnaden mellan plattformarna och appen, men så ser det ut. Om man är beroende av Snapchat är så mycket RAM som möjligt att föredra, i alla fall om man har Android.

Hur mycket primärminne har barnens telefoner, och vilken användarmiljö är det som används (Huawei, Samsung, etc)? Telefoner som har kanske 4 gigabyte primärminne och en tung användarmiljö får ju slut på minne snabbare med minnestunga appar, men jag tror inte Whatsapp skulle se några större förtjänster på en mobil med 10 GB+ minne kontra en med 8 GB. Android är inte lika minneseffektivt som system jämfört med IOS, därför kan Iphones klara sig med betydligt mindre.

Ursprungligen av ekloev:

Hur mycket primärminne har barnens telefoner, och vilken användarmiljö är det som används (Huawei, Samsung, etc)? Telefoner som har kanske 4 gigabyte primärminne och en tung användarmiljö får ju slut på minne snabbare med minnestunga appar, men jag tror inte Whatsapp skulle se några större förtjänster på en mobil med 10 GB+ minne kontra en med 8 GB. Android är inte lika minneseffektivt som system jämfört med IOS, därför kan Iphones klara sig med betydligt mindre.

När de klagade hade sonen en OP3T med Android 8.0.0 och 6 GB RAM och dottern en Motorola G4 Plus med Android 7.0 och 2 GB RAM. Sonen köpte en Huawei Mate 20 Pro med Android 9.0 och 8 GB RAM (och är nu nöjd). Dottern fick överta hans OP3T och är nu nöjd (den relativa skillnaden måste ha varit enorm ändå). Snapchat lär inte vara välskrivet för Android, bland annat används inte kameramjukvaran utan viewfinder när man tar bilder. Men det kanske har ändrats, det var ett tag sedan jag läste om detta. Båda klagar på Snapchat generellt i alla fall, att det fryser, tvångsavslutas och dylikt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-24 15:22
Ursprungligen av Zeugma:

När de klagade hade sonen en OP3T med Android 8.0.0 och 6 GB RAM och dottern en Motorola G4 Plus med Android 7.0 och 2 GB RAM. Sonen köpte en Huawei Mate 20 Pro med Android 9.0 och 8 GB RAM (och är nu nöjd). Dottern fick överta hans OP3T och är nu nöjd (den relativa skillnaden måste ha varit enorm ändå). Snapchat lär inte vara välskrivet för Android, bland annat används inte kameramjukvaran utan viewfinder när man tar bilder. Men det kanske har ändrats, det var ett tag sedan jag läste om detta. Båda klagar på Snapchat generellt i alla fall, att det fryser, tvångsavslutas och dylikt.

Nej det kan säkerligen vara så, är för icke-ungdomlig för att använda Snapchat (diplomatisk omskrivning av gammal) men det är säkert sämre skrivet för Android. Instagram är inte heller lika smidigt på Android (vilket den här gamlingen upptäckt nyligen). Just prestandaproblem på grund av minnesbrist är inte ett särskilt stort problem med moderna mobiler från mellanklassen och uppåt, de har nog med minne och Android 9 hushåller betydligt bättre på den punkten också.

Bevaka tråden