Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vakna med Spotify och Google Klocka

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Googles klock-app för Android låter dig nu ställa in att väckarklockan ska börja spela musik från strömmande tjänster som Spotify eller Youtube Music.

Läs hela artikeln här

Är det ovanligt med egna filer? Kan jag inte tänka mig! Egna filer är ju kung! Själv vill jag vakna till ett gnälligt pipljud! Ska kännas att man går upp! Jag vill dock sova till regn och vind ljud. Har gjort det i några månader. Tycker mig sova snäppet bättre. Jag har alltid sovit kasst dock. Jag är ett nattkryp!

Ursprungligen av SweSG:

Är det ovanligt med egna filer? Kan jag inte tänka mig! Egna filer är ju kung! Själv vill jag vakna till ett gnälligt pipljud! Ska kännas att man går upp! Jag vill dock sova till regn och vind ljud. Har gjort det i några månader. Tycker mig sova snäppet bättre. Jag har alltid sovit kasst dock. Jag är ett nattkryp!

Själv föredrar jag av att min smartklocka bara vibrerar så jag vaknar.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-01 13:19
Ursprungligen av SweSG:

Är det ovanligt med egna filer? Kan jag inte tänka mig! Egna filer är ju kung! Själv vill jag vakna till ett gnälligt pipljud! Ska kännas att man går upp! Jag vill dock sova till regn och vind ljud. Har gjort det i några månader. Tycker mig sova snäppet bättre. Jag har alltid sovit kasst dock. Jag är ett nattkryp!

Jag tror det är ganska ovanligt med lokala filer numera. Jag har ett gäng gigabyte musikfiler på min NAS, men de är ganska sällan jag plockar ner dem till telefonen jag använder för tillfället (en ovanlig egenskap som teknikjournalist, jag vet). Särskilt när jag använder min Iphone, att ta hem filer lokalt till IOS är ju knappast smidigt. De allra flesta lär strömma musik till sin enhet och har inget eget bibliotek av musikfiler.

Jag är också ett nattkryp och går och lägger mig i regel mellan 02.30 och 03.00, men jag vill inte ha ljud runtomkring mig när det är dags att sova. Upptäckte att Google Home Hub börjar spela nattljud när man sätter väckarklocka på den med kommandot "Ok, Google. Good night!". Tyckte det var kul och lite mysigt först, men ljuden var för distraherande när jag skulle sova så jag stängde av det. Låter som att det kanske är något för dig?

  • Medlem
  • Hoppar från spelvärld till spelvärld dagligen. I livets Lobby så bor jag med min fru och våra 3 katter.
  • 2019-03-01 13:19

Ska ordna DOOM 2016 soundtracket så att man peppas på morgonen.

Frun lär inte bli så glad eftersom att hon hatar metal musik, men hon lär ju vakna iaf.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-01 13:20
Ursprungligen av Zimpan:

Ska ordna DOOM 2016 soundtracket så att man peppas på morgonen.

Frun lär inte bli så glad eftersom att hon hatar metal musik, men hon lär ju vakna iaf.

Jag vet minst tre låtar från DOOM 2016-soundtracket jag gärna skulle börja dagen med

  • Medlem
  • Hoppar från spelvärld till spelvärld dagligen. I livets Lobby så bor jag med min fru och våra 3 katter.
  • 2019-03-01 13:22
Ursprungligen av ekloev:

Jag vet minst tre låtar från DOOM 2016-soundtracket jag gärna skulle börja dagen med

BFG Division lär väl vara en utav dem?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-01 13:26
Ursprungligen av Zimpan:

BFG Division lär väl vara en utav dem?

Japp! Rip & Tear samt Ultraviolence är två andra

Ursprungligen av ekloev:

Jag tror det är ganska ovanligt med lokala filer numera. Jag har ett gäng gigabyte musikfiler på min NAS, men de är ganska sällan jag plockar ner dem till telefonen jag använder för tillfället (en ovanlig egenskap som teknikjournalist, jag vet). Särskilt när jag använder min Iphone, att ta hem filer lokalt till IOS är ju knappast smidigt. De allra flesta lär strömma musik till sin enhet och har inget eget bibliotek av musikfiler.

Jag är också ett nattkryp och går och lägger mig i regel mellan 02.30 och 03.00, men jag vill inte ha ljud runtomkring mig när det är dags att sova. Upptäckte att Google Home Hub börjar spela nattljud när man sätter väckarklocka på den med kommandot "Ok, Google. Good night!". Tyckte det var kul och lite mysigt först, men ljuden var för distraherande när jag skulle sova så jag stängde av det. Låter som att det kanske är något för dig?

Det där med egna filer var ett litet skämt! Jag vet att många väljer en tjänst för musik/film idag. Passar dock inte mig. Jag vill ha mina filer. Har man samlat musik i 25 år så tar det emot att gå över på tjänster. Tro mig, jag har försökt med alla tjänster som finns. Gillar det inte! Jag lägger dock upp min musik gratis på Google Play Music. Köper lite där också. Google Home Hub finns dock inte på min köplista. Jag är nöjd med mitt ljud och hur det fungerar idag.

1
Bevaka tråden