Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S10 Plus träffar rätt på nästan alla punkter

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ekloev:

Ja det är så klart tråkigt, men eftersom de inte använder Qualcomms kretsar internationellt sedan många år tillbaks finns det inte mycket att göra åt saken. Och som sagt, som nämnt i testet är prestanda väldigt bra, och så länge användarupplevelsen är snabb och smidig gör det mig inte särskilt mycket att telefonen säljs med en snabbare krets på andra håll i världen.

Vad menar du med internationellt? Tillverkars den inte i Korea?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-11 09:50
Ursprungligen av Corrado82:

Vad menar du med internationellt? Tillverkars den inte i Korea?

Jo det är korrekt att Samsung är Sydkoreanska, och telefonerna tillverkas inte där utan mestadels i kinesiska fabriker likt andra företags telefoner. Det jag menar med internationellt är att Samsung har en uppdelning i hur de säljer sina telefoner, dels på den amerikanska marknaden, och dels övriga marknader. Telefoner som säljs i övriga marknaderna kallas den internationella versionen, och här använder Samsung de egna Exynos-kretsarna. Det är bara på den amerikanska marknaden de använder Qualcomms Snapdragon-kretsar, och som jag förstår det beror det dels på att bättre kunna hantera volymen av kretsar som krävs för Galaxy S-telefonerna, men också för att Qualcomms modem är bättre anpassade för de amerikanska operatörernas frekvensband.

Det visste jag inte om. Vill det säga att om jag köper en Samsung Galaxy S10 eller Samsung Galaxy S10 plus ändå kan använda den här i norden? Och kanske få bättre prestanda?

Ursprungligen av MacMarkus:

Det visste jag inte om. Vill det säga att om jag köper en Samsung Galaxy S10 eller Samsung Galaxy S10 plus ändå kan använda den här i norden? Och kanske få bättre prestanda?

Ja så är det.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-11 18:50
Ursprungligen av MacMarkus:

Det visste jag inte om. Vill det säga att om jag köper en Samsung Galaxy S10 eller Samsung Galaxy S10 plus ändå kan använda den här i norden? Och kanske få bättre prestanda?

Ja om du köper en amerikansk Galaxy S10/Plus ska den gå att använda här, men de är inte förberedda för den nordiska marknaden så du kommer kanske få sämre mobil uppkoppling eftersom de använder andra frekvensband där borta än de gör här. Samtidigt lanseras det ju telefoner med samma Snapdragon-kretsar i andra telefoner på den nordiska marknaden, så teoretiskt sett skulle det kunna vara så att man inte förlorar något på det, såvida inte de Snapdragon-kretsar Samsung använder på amerikanska marknaden har specifika Qualcomm-modem för deras frekvensband.

Har inte full koll på hur det ser ut på den punkten, så jag kan inte lova att de skulle fungera precis lika bra här, men chansen finns. Jag är ganska säker på att det är så att du kan använda en amerikansk modell var som helst i världen om den är upplåst, dvs. inte låst till en amerikansk operatör, men om det blir med lika bra nätverksstöd som med den internationella versionen kan jag inte svara på.

Bevaka tråden