Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xiaomi Mi Mix 3 – en fullkomligt normal telefon

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Xiaomis bidrag till den lite tråkiga men populära mellanklassen av mobiltelefoner heter Mi Mix 3, och är trendriktigt mycket telefon för pengarna. Men unika funktioner saknas, förutom selfie-kameran som göms bakom en lucka.

Läs hela artikeln här

Vattentålighet borde inte vara en lyxfunktion men är väl det. Men jag antar att selfiekamerans konstruktion omöjliggör det. Jag är tveksam till konceptet. Men den som ofta tar selfies kanske tycker annat! Jag hör inte till den generationen...

Ursprungligen av Zeugma:

Vattentålighet borde inte vara en lyxfunktion men är väl det. Men jag antar att selfiekamerans konstruktion omöjliggör det. Jag är tveksam till konceptet. Men den som ofta tar selfies kanske tycker annat! Jag hör inte till den generationen...

Ja, vattentålighet verkar vara en premiumfunktion i realiteten. Angående selfies kan jag tänka att det nog är tvärtom; en person som ofta tar selfies borde bli irriterad på att behöva fälla fram kameran hela tiden. En person som väldigt sällan gör det störs nog inte så mycket.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja, vattentålighet verkar vara en premiumfunktion i realiteten. Angående selfies kan jag tänka att det nog är tvärtom; en person som ofta tar selfies borde bli irriterad på att behöva fälla fram kameran hela tiden. En person som väldigt sällan gör det störs nog inte så mycket.

Haha, sant! Har svårt att leva mig in i det...

  • Medlem
  • 2019-03-12 20:44

Hur kan "Att fälla fram kameran blir snabbt tråkigt" vara på minussidan? Det är väl inte tänkt att vara ett partytrick.
Och jag håller inte med om att lösningen löser ett problem som inte finns. Om det inte fanns, varför skulle då alla tillverkare försöka lösa det på olika kreativa sätt.

Ursprungligen av Zeugma:

Haha, sant! Har svårt att leva mig in i det...

Samma här! Använder väl snarare selfie-kameran veckovis än dagligen, på sin höjd

Ursprungligen av wirn:

Hur kan "Att fälla fram kameran blir snabbt tråkigt" vara på minussidan? Det är väl inte tänkt att vara ett partytrick.
Och jag håller inte med om att lösningen löser ett problem som inte finns. Om det inte fanns, varför skulle då alla tillverkare försöka lösa det på olika kreativa sätt.

Nej det är inte ett partytrick. Vad jag menar med "tråkigt" är att det blir ett bökigt och omständigt moment för den som använder selfiekameran mycket. Xiaomi presenterade det som en "rolig" och avslappnande funktion, vilket jag inte tycker det är.

Och vad jag menar med "ett problem som inte finns" är att problemet redan har lösts. Med skärmflärpar, skärmrader och skärmhål.

  • Medlem
  • 2019-03-14 20:35
Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej det är inte ett partytrick. Vad jag menar med "tråkigt" är att det blir ett bökigt och omständigt moment för den som använder selfiekameran mycket. Xiaomi presenterade det som en "rolig" och avslappnande funktion, vilket jag inte tycker det är.

Och vad jag menar med "ett problem som inte finns" är att problemet redan har lösts. Med skärmflärpar, skärmrader och skärmhål.

Xiaomis skjutmekanism är ett sätt att lösa problemet med att behöva ha "skärmflärpar, skärmrader och skärmhål". Det är det de försöker undvika, alltså ett problem som finns.
Jag kan lova att om några år kommer vi slippa detta "problem" med "skärmflärpar, skärmrader och skärmhål".

Senast redigerat 2019-03-14 21:38
  • Medlem
  • 2019-03-15 03:30
Ursprungligen av wirn:

Xiaomis skjutmekanism är ett sätt att lösa problemet med att behöva ha "skärmflärpar, skärmrader och skärmhål". Det är det de försöker undvika, alltså ett problem som finns.
Jag kan lova att om några år kommer vi slippa detta "problem" med "skärmflärpar, skärmrader och skärmhål".

Helt rätt

Läste precis en intervju med Samsung Mobile direktör för FoU att de ligger ca 1 till 2 år bort till att gömma kameran under skärmen. Note 12 here i come ?

Ursprungligen av wirn:

Xiaomis skjutmekanism är ett sätt att lösa problemet med att behöva ha "skärmflärpar, skärmrader och skärmhål". Det är det de försöker undvika, alltså ett problem som finns.
Jag kan lova att om några år kommer vi slippa detta "problem" med "skärmflärpar, skärmrader och skärmhål".

Det är väl det, jag tycker helt enkelt inte att det är ett problem med flärp eller skärmrad, eller ens skärmhål. Men kanske inte borde ha uttryckt det som "ett problem som inte finns", för många tycker onekligen att det är störande.

1
Bevaka tråden