Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IKEA-gardiner försenas, men får appstöd redan från början

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikea håller på säljstarten av de smarta rullgardinerna för att kunna uppdatera mjukvaran med stöd redan från början för deras egen app samt Apple Homekit, Google Assistent och Amazon Alexa.

Läs hela artikeln här

Underbart ???

  • Medlem
  • 2019-02-05 12:00

Hahaha, den bilden är suverän!

Kör på mina hembyggda istället!

Senast redigerat 2019-02-05 14:05

Jag bor i ett hus byggt 2009 (alltså relativt modernt) med fönster från Elitfönster, en av de ledande leverantörerna i Sverige. Jag specialbeställde inga fönster när jag ritade huset utan valde standardstorlekar.

Inte ett enda av mina fönster har de exakta mått som IKEAs icke kapningsbara gardiner kräver. Är det meningen att dessa ska monteras fult utanpåliggande istället för inuti fönster-ramen?

IKEAs gamla osmarta gardiner går att kapa och dessa passar förstår perfekt i alla mina fönster.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2019-02-05 15:42

Vore trevligt om de då passade på att ta en del av tiden till att fixa fler färger vid lansering. Personligen skulle jag föredra svarta, framför ljusgrå, till att mörklägga för hembio...

(och nej, jag har inte skickat det förslaget till Ikea )

Ursprungligen av Sperious:

Jag bor i ett hus byggt 2009 (alltså relativt modernt) med fönster från Elitfönster, en av de ledande leverantörerna i Sverige. Jag specialbeställde inga fönster när jag ritade huset utan valde standardstorlekar.

Inte ett enda av mina fönster har de exakta mått som IKEAs icke kapningsbara gardiner kräver. Är det meningen att dessa ska monteras fult utanpåliggande istället för inuti fönster-ramen?

IKEAs gamla osmarta gardiner går att kapa och dessa passar förstår perfekt i alla mina fönster.

Tanken är nog att de ska vara bakom befintlig gardinstång skulle jag tro.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2019-02-05 20:15

Oklart varför dom valt att skippa 160, 180 & 200 cm, vilket utgör 100% av dom fönster jag har hemma och i sommarstugan.

Hur många jag behöver? Ett antal. Hur många jag kommer kunna köpa? 0.

  • Medlem
  • 2019-02-06 13:42
Ursprungligen av Sperious:

Jag bor i ett hus byggt 2009 (alltså relativt modernt) med fönster från Elitfönster, en av de ledande leverantörerna i Sverige. Jag specialbeställde inga fönster när jag ritade huset utan valde standardstorlekar.

Inte ett enda av mina fönster har de exakta mått som IKEAs icke kapningsbara gardiner kräver. Är det meningen att dessa ska monteras fult utanpåliggande istället för inuti fönster-ramen?

IKEAs gamla osmarta gardiner går att kapa och dessa passar förstår perfekt i alla mina fönster.

Jag har elitfönster från 2002 (standardmått) och i alla utom smågluggarna passar IKEAs rullgardiner utan anpassning.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-06 15:49

Tror faktist jag skrev rätt argt till dem när jag kollade på en av dessa och insåg att de kördes med en fjärrkontroll. Jag läste alla dokumentation man kunde komma över och inte ens en timer funktion nämndes.

Helt värdelösa som de presenterades. Minimi kravet är timer funktion, men kompatibilitet med hemautomation tjänster vore ju trevligt bra om det kommer nu då.

Ursprungligen av Cancerman:

Tanken är nog att de ska vara bakom befintlig gardinstång skulle jag tro.

Ja, det får bli något sådant antar jag.

Ursprungligen av zenon:

Jag har elitfönster från 2002 (standardmått) och i alla utom smågluggarna passar IKEAs rullgardiner utan anpassning.

Härligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-07 08:16

Vuxenpoäng att vänta med premiären tills produkten är klar och fungerar! ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-07 11:31
Ursprungligen av Redaktionen:

Ikea håller på säljstarten av de smarta rullgardinerna för att kunna uppdatera mjukvaran med stöd redan från början för deras egen app samt Apple Homekit, Google Assistent och Amazon Alexa.

Givet. Allt annat hade varit hål i huvudet.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2019-02-22 08:27

Någon ny info om detta?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2019-02-22 10:06
Ursprungligen av The Cat:

Någon ny info om detta?

Det här är det senaste jag sett: https://press.ikea.se/smarta-rullgardiner/

Del av texten:
"För närvarande har vi inte någon närmare information om när säljstarten i Sverige blir, men de flesta IKEA marknaderna kommer att säljstarta KADRILJ och FYRTUR under 2019. "

Med andra ord "ni bör inte hålla andan medan ni väntar, ni blir så blåa i ansiktet"...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-14 18:31

Inget nytt att rapportera på rullgardinsfronten. The Verge har fått bekräftat släpp i USA ”senare 2019” medan Ikea Frankrike på twitter nämner månaden augusti.

Ursprungligen av json:

Med andra ord "ni bör inte hålla andan medan ni väntar, ni blir så blåa i ansiktet"...

Fortsätter andas. Varje dag, tills vidare.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-03-15 09:49
Ursprungligen av IngoX:

Fortsätter andas. Varje dag, tills vidare.

V, hr sttr j . hllr ndn.

1
Bevaka tråden