Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röststyr inköpslistorna med Icas assistent Monica

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ica har en alldeles egen röstassistent vid namn Monica som via Google Home kan hjälpa dig med att skapa inköpslistor eller tipsa om vad du ska äta till middag. Så här funkar den.

Läs hela artikeln här

Hej Monica!

Ursprungligen av Mackan1984:

Hej Monica!

Hehe exakt den tänker man ju på!

Någon som har hittat i Google Home-appen vart man gör grund-godkännandet? (Google Home->Enhetsinställningar).

Min vill inte svara när jag säger: ”Hey Google, jag vill prata med ICA”.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-20 14:40
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon som har hittat i Google Home-appen vart man gör grund-godkännandet? (Google Home->Enhetsinställningar).

Min vill inte svara när jag säger: ”Hey Google, jag vill prata med ICA”.

Prova i Google Assistent-appen, inte i Google Home-appen. (ifall du menar på en iOS-enhet)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-20 19:58

Hej Siri snart?

Ursprungligen av IngoX:

Prova i Google Assistent-appen, inte i Google Home-appen. (ifall du menar på en iOS-enhet)

Jag fick till det i Google Assistent-appen MEN varje gång jag säger samma sak till min Google Home så blinkar den bara till vitt och säger nada..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-25 10:54
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Jag fick till det i Google Assistent-appen MEN varje gång jag säger samma sak till min Google Home så blinkar den bara till vitt och säger nada..

Assistent-appen är det som krävs, precis som det står i artikeln.

Som jag förstår Google på iOS så är Assistent-appen den överordnade, som sköter kommunikation och integration med andra appar. Till exempel med Google Home-appen som fixar kontakten med hårdvara, även om du kan styra hårdvara med röstkommandon och en hel del andra röstsökningar mm även i Home-appen. Lite rörigt.

  • Medlem
  • 2019-03-25 18:02
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon som har hittat i Google Home-appen vart man gör grund-godkännandet? (Google Home->Enhetsinställningar).

Min vill inte svara när jag säger: ”Hey Google, jag vill prata med ICA”.

"Hey" funkade inte hos mig men däremot "OK"

Tog ett tag innan jag hittade kortet under upptäck

Nu är det test vecka ?
Problemet är ju då jag handlar på nätet så får vi se om det går att omvandla listan till de varor jag vill ha.

Jag tackade så mycket och då rabbla Monica upp recept på att koka ägg?
Jag kontrade med att önska recept på Chateubriand ?
Då blev hon lite ställd

Gammal tråd, men vet någon om detta fortfarande funkar? Försöker komma igång med ”Hey Google, jag vill prata med ICA”, men det funkar varken via appen på iOS eller via min Home mini.

1
Bevaka tråden