Jag känner till HomeKit väl och använder sedan länge flertalet funktioner under Automatisering i Apples Hem-app.
Sedan en dag tillbaka försöker jag lära mig motsvarande funktioner i Google Home, men har gått helt bet på detta och idogt googlande har inte hjälpt mig alls, mer än att funktionen kan finnas och kan heta Routines. Problemet kan vara att den bara finns i USA? (Jag har testat att byta språk och region men hittar fortfarande inte Routines.)
Anledningen till att jag testar Google Home är att de har stöd för IKEAs Trådfri kontrollkontakter som ju inte har Homekit-stöd (än), samt att jag provar en Harman Kardon Citation-högtalare som ju är en Google-pryl.
Är verkligen mjukvaran i Google Home så bristfällig och hela grejen för alla Google-fantaster går ut på att prata ihjäl sig med sina prylar dagarna i ända? ? Var är alla automatiska funktioner som Apple har out of the box?
Jag måste väl bara ha missat var man hittar inställningarna, eller? Hur gör ni och vad behövs för mjukvara/hårdvara för att automatisera Google Home?
Tacksam för tips från er som vet!