För oss på denna sidan pölen kan jag inte se att något av allt de presenterade skulle vara något att höja på ögonbrynen över. Bara en enda stor gäspning över detta eventet, kan jag tycka.
PS. Hade inga förväntningar alls. DS.
Nej, dessvärre har Apple vuxit till en jätte med många armar och då blir hela bolaget lite "washed out". För 15 år sedan skulle de bygga bra laptops, bra desktops och ett OS som löste uppgiften väl. Man hade lite sida-aktiveter med AirPort och iPod men huvudmålet för bolaget var enkelt / tydligt.
Idag är det lite kaos skulle jag våga säga. Otydliga produkt-segemnt, man ska doppa tårna i saker man egentligen inte har någon tradition eller erfarenhet i så som betal- och kreditlösningar. Mycket möjligt är Apple vad de var 1995 fast framgångsrika, många trådar, många produkter och då en enormt utspridd kundbas.
Att en majoritet av Apples kunder ex. bara äger en iPhone och inte en Mac är ganska givet och jag tror Apple direkt ser en trend att mobiler likt dator kommer sluta uppdateras på årlig basis. Då vill man "hålla intresset" vid liv på andra sätt.
Vad som lite förvånar mig är att Apple satsar stenhårt på "other stuff" men att man dödat saker man tidigare alltid jobbat med. Proffs- och semi-proffsegmentet för bild, musik och video var Apple överlägsna på fram till c:a 2012 eller dyl när man glömde bort eller la ner flera hård och mjukvaruprodukter. I router / home-network skulle Apple kunnat dominera om de ville men igen, man har lagt ner detta - inklusive en billig / enkel ljud-streaming enhet. Å andra sidan går man tillbaka in och skapar en medioker högtalare…
Lite förvirrat läget hos Apple skulle jag säga men det blir nog lätt så när man vuxit till sig och vill fortsätta vara relevant.