Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12.2 tillgängligt

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu under måndagskvällen släppte Apple iOS 12.2 ?

#nyhetstips

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-25 21:44

Airplay-multitasking är ju välkommet.

Citat:

iOS 12.2 innehåller fyra nya Animoji. Den här uppdateringen innehåller även buggfixar och förbättringar.

Animoji
* Fyra nya Animoji – uggla, vildsvin, giraff och haj – ingår för iPhone X och senare, 12,9‑tums iPad Pro (tredje generationen) och 11‑tums iPad Pro.

AirPlay
* Med dedikerade TV-reglage i Kontrollcenter och på låsskärmen kan du styra din TV snabbt och enkelt.
* AirPlay-multitasking för video gör att du kan använda andra appar och spela upp andra korta ljud- och videofiler lokalt på enheten utan att avbryta AirPlay.
* AirPlay-mål grupperas nu efter innehållstyp vilket gör att det går snabbare att hitta enheten som du vill spela upp på.

Apple Pay
* Apple Pay Cash-kunder kan nu överföra pengar till sina bankkonton direkt med hjälp av Visa-bankkort.
* Wallet-appen visar nu inkommande och utgående Apple Pay-transaktioner direkt under kortet.

Skärmtid
* Skärmfri tid kan ställas in med ett anpassat schema för varje veckodag.
* Ett nytt reglage gör det enkelt att slå av eller på temporära appbegränsningar.

Safari
* Du loggas nu in på webbplatser automatiskt när inloggningsuppgifter fylls i med Autofyll lösenord.
* Varningar visas nu när okrypterade webbsidor läses in.
* Tar bort stödet för den utgångna Do Not Track-standarden för att skydda mot möjlig användning som en fingerprinting-variabel. Som förval skyddar Intelligent Tracking Prevention mot spårning mellan webbplatser.
* Det går nu att ändra innehållet i det smarta sökfältet genom att trycka på pilsymbolen bredvid sökförslagen.

Apple Music
* Visar fler redaktörsurval på en sida i fliken Bläddra så att det blir enklare att upptäcka ny musik, spellistor och annat.

AirPods
* Stöd för nya AirPods (andra generationen).

Den här uppdateringen innehåller även andra förbättringar och buggfixar. Uppdateringen innehåller följande:

* Stöder luftkvalitetsindex i Kartor för USA, Storbritannien och Indien.
* Innehåller information i Inställningar om hur lång tid som återstår av enhetens garanti.
* Visar en ”5G E”-symbol för iPhone 8 och senare, 12,9‑tums iPad Pro (tredje generationen) och 11‑tums iPad Pro. Symbolen anger att användaren finns i ett område där AT&T:s 5G Evolution-nätverk är tillgängligt.
* Förbättrar kvaliteten på ljudinspelningar i Meddelanden.
* Förbättrar stabilitet och prestanda för appen Fjärrkontroll i iOS.
* Korrigerar ett problem som gjorde att några missade samtal inte visades i Notiscenter.
* Åtgärdar ett fel där en bricknotis kunde visas på symbolen för Inställningar trots att ingen åtgärd behövdes.
* Åtgärdar ett problem i Inställningar > Allmänt > iPhone-lagringsutrymme där utrymmesstorleken för vissa stora appar, kategorin System och kategorin Annat i stapeldiagrammet kunde vara felaktig.
* Korrigerar ett problem som kunde leda till att Röstmemon automatiskt spelade upp inspelningar efter anslutning till en Bluetooth-enhet i en bil.
* Åtgärdar ett problem som kunde leda till att det temporärt inte gick att ändra namn på en inspelning i Röstmemon.

Mer information om säkerhetsinnehållet i Apple-programuppdateringar hittar du på
https://support.apple.com/HT201222

Allt uppdaterat och klart, hoppas det inte finns några jättebuggar.

  • Medlem
  • 2019-03-26 07:16

Hämtar hem som bäst. Inga revolutionerande ändringar som påverkar min vardag men roligt med uppdateringar, ett steg närmare iOS 13

Denna var efterlängtad:

* Det går nu att ändra innehållet i det smarta sökfältet genom att trycka på pilsymbolen bredvid sökförslagen.

Annars så tycker jag inte att det var så mycket att hurra över.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-03-26 09:59

Det kom en ny operatörsuppdatering till Telia/Halebop igår i samband med 12.2.
Nu står det TELIA12 istället för TELIA ?

Nån mer än jag som har det så?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-26 10:07
Ursprungligen av macki81:

Det kom en ny operatörsuppdatering till Telia/Halebop igår i samband med 12.2.
Nu står det TELIA12 istället för TELIA ?

Nån mer än jag som har det så?

Min operatörsprofil uppdaterades just från TELIA 36 till TELIA 36.1
Har Halebop på en iPhone 7, uppdaterad till iOS 12.2 igår kväll.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-03-26 10:10
Ursprungligen av IngoX:

Min operatörsprofil uppdaterades just från TELIA 36 till TELIA 36.1
Har Halebop på en iPhone 7, uppdaterad till iOS 12.2 igår kväll.

Jepp har också 36.1 men det står TELIA12 på telefonens översta rad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-26 10:22
Ursprungligen av macki81:

Jepp har också 36.1 men det står TELIA12 på telefonens översta rad

Ja titta, det gör det! Kan det stå för hastighet på LTE-uppkoppling?

Enligt Bredbandskollens operatörsinformation ska jag som mest få upp till 125 Mbit/s nedladdning. Mäter just nu 96 ner och 10 upp.

Jag upplever Safari som buggigare nu än innan. Kanske inte så konstigt om de har gjort om den.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-03-26 13:15
Ursprungligen av IngoX:

Ja titta, det gör det! Kan det stå för hastighet på LTE-uppkoppling?
Enligt Bredbandskollens operatörsinformation ska jag som mest få upp till 125 Mbit/s nedladdning. Mäter just nu 96 ner och 10 upp.

Jag frågade Halebop, som är min operatör. De sa att de inte gjort något och ville att jag skulle fråga Apple istället.?‍♂️

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-26 13:21
Ursprungligen av macki81:

Jag frågade Halebop, som är min operatör. De sa att de inte gjort något och ville att jag skulle fråga Apple istället.?‍♂️

Jag tror hellre Halebop ska fråga pappa Telia. Den texten bestäms av operatören.

Ursprungligen av IngoX:

Ja titta, det gör det! Kan det stå för hastighet på LTE-uppkoppling?
Enligt Bredbandskollens operatörsinformation ska jag som mest få upp till 125 Mbit/s nedladdning. Mäter just nu 96 ner och 10 upp.

Antagligen LTE Cat 12
https://www.communica.se/m2m/lte-kategorier-c...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-26 14:52
Ursprungligen av macki81:

Jag frågade Halebop, som är min operatör. De sa att de inte gjort något och ville att jag skulle fråga Apple istället.?‍♂️

Har Halebop och det står Halebop som operatör på min iPhone

  • Medlem
  • Gagnef
  • 2019-03-26 15:33
Ursprungligen av macki81:

Det kom en ny operatörsuppdatering till Telia/Halebop igår i samband med 12.2.
Nu står det TELIA12 istället för TELIA ?

Nån mer än jag som har det så?

Ja, jag har också så. Jag kontaktade Telia och de hade inte hört det förut. Detta var vid 15,15-tiden. De föreslog att jag skulle kontakta Apple?

Jag kör både en XS med Telia och en XS Max med Telavox (som går i telias nät). Båda är uppdaterade till 12.2 men ingen av dem har fått denna TELIA12 som det pratas om här i tråden. Kanske är annorlunda i och med att jag har två företagsabbonemang?

Jag fick 12G också, går ruskigt fort i Safari.

Ursprungligen av MrQuattro:

Jag kör både en XS med Telia och en XS Max med Telavox (som går i telias nät). Båda är uppdaterade till 12.2 men ingen av dem har fått denna TELIA12 som det pratas om här i tråden. Kanske är annorlunda i och med att jag har två företagsabbonemang?

Det räcker inte med 12.2. Du måste dessutom uppdatera operatörsinställningarna till 36.1. Gå till inställningar, allmänt, om

Vänta sedan till frågan om uppdatering kommer

Ursprungligen av BlackSmp:

Det räcker inte med 12.2. Du måste dessutom uppdatera operatörsinställningarna till 36.1. Gå till inställningar, allmänt, om

Vänta sedan till frågan om uppdatering kommer

Ah, det löste "problemet" åtminstone på min Telia lur. Nu heter operatören TELIA12 där. Däremot heter min Telavox lur fortfarande Telavox även efter uppdatering av operatörsinställningarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-03-28 09:31
Ursprungligen av MrQuattro:

Ah, det löste "problemet" åtminstone på min Telia lur. Nu heter operatören TELIA12 där. Däremot heter min Telavox lur fortfarande Telavox även efter uppdatering av operatörsinställningarna.

Det är bara en textsträng i en config-fil, sådant man moddade när man lekte med onödiga saker som jailbreak för hundra år sedan. Har svårt att se detta som något annat än en miss från Telia.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-03-28 11:55
Ursprungligen av Zeugma:

Jag upplever Safari som buggigare nu än innan. Kanske inte så konstigt om de har gjort om den.

Vissa sidor laddar inte färdigt längre fast det gäller andra läsare också och bara på vissa sidor. 99 bla är drabbat hos mig.

Över WiFi laddar 99 överhuvudtaget inte alls.

Ursprungligen av onnyt:

Vissa sidor laddar inte färdigt längre fast det gäller andra läsare också och bara på vissa sidor. 99 bla är drabbat hos mig.

Lär gälla majoriteten av alla läsare då alla är tvingade att använda Apples WebKit.

Jag har dock inga problem med det här, kanske är något reklamnätverk som strular för dig.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-03-28 12:43
Ursprungligen av keptang:

...kanske är något reklamnätverk som strular för dig.

Nej har eget nätverk.

Ursprungligen av onnyt:

Nej har eget nätverk.

Jag menade reklamnätverk typ Tradedoubler och andra som visar annonser.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-03-28 12:48
Ursprungligen av keptang:

Jag menade reklamnätverk typ Tradedoubler och andra som visar annonser.

Jag vet inte vad det betyder.

Ursprungligen av onnyt:

Vissa sidor laddar inte färdigt längre fast det gäller andra läsare också och bara på vissa sidor. 99 bla är drabbat hos mig. ...

Samma här, men ibland laddar 99 klart. Kör dock med Purify.

BTW: Jag har stegat upp till 12.3 beta 1

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-03-28 13:08
Ursprungligen av Zeugma:

Samma här, men ibland laddar 99 klart. Kör dock med Purify.

Funkar med Chrome här om än ganska segt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-28 16:29
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: Jag har stegat upp till 12.3 beta 1

Inte publik beta antar jag?

Ursprungligen av kenjon:

Inte publik beta antar jag?

Nej, developer beta så här långt

Bevaka tråden