Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelet NISSE

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjejen blir galen när hon inte kan spela NISSE på min iBook i sommarstugan nu på semestern. Har endast OS X installerat. David Molarin har du lösningen? Har provat med Explorern men det vill sig inte.

Tyvärr, jag har inte fått det att fungera sedan 10.2.5 installerades.

Någon som har kunskaper i java och kan säga vad som är fel?

http://nils.hemmet.chalmers.se

Va bra! Då kanske hon kan ägna sig lite åt mig i stället.:p Näe vad synd menar jag.;) Hälsar och tackar i allafall.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-06-10 20:59

och vad går detta spelet ut på ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
och vad går detta spelet ut på ?

Även känt som "Scrabble". Men pga påtryckningar från Mattel Inc. kallas det på sajten nu för NISSE.

Alfapet online.

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-29 17:46

jag får det bara att fungera om det inte är fler än 15 personer i rummet, ibland så går det ändå, men oftast inte.

• Medlem
  • 2003-08-29 18:20

Det fungerar hyfsat i mozilla, ungefär varannan gång. Ibland måste man förstora fönstret lite, så grafiken fungerar också.

Nu efter Java-uppdateringen verkar det fungera i Explorer i OS X!

Då kan jag äntligen fimpa OS 9/classic!

Ärligt talat grabbar.. När man sitter där ute i torpet på landet och njuter av semestern.. Är det inte lite mera mysigt med ett riktigt alfapet framför kakelugnen, så kan datorn få vara avtängd

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Nu efter Java-uppdateringen verkar det fungera i Explorer i OS X!

Då kan jag äntligen fimpa OS 9/classic!

Härligt! Nyheten skall omedelbart förmedlas. Angående sommartorp och odigitalt alfapetspelande, med barn med i bilden tenderar spelbrickor att saknas efter ett tag.;)

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-09 13:32

verkar helt klart funka bättre. men det hänger fortfarande sig om man ska in i ett rum med typ 90 pers eller mer.

Senast redigerat 2003-09-10 11:34
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-10 00:22

en grej som brukar funka för mig.

man loggar in, klickar upp ett rum, sen gömmer man det, väntar ett tag, då brukar man komma in i rummet utan att det hänger sig. är inne i ett rum med 96 pers nu.

Senast redigerat 2003-09-10 11:35
  • Medlem
  • 2003-09-10 11:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av martin
en grej som brukar funka för mig.

man loggar in, klickar upp ett fönster, sen gömmer man det, väntar ett tag, då brukar man komma in. är inne i ett rum med 96 pers nu.

Jag ska inte fråga hur du kom på det, men det fungerar.

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-10 11:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Jag ska inte fråga hur du kom på det, men det fungerar.

Ja det är verkligen sjukt men det funkar oftast. Men man måste vänta ett tag.

Sanslöst! Gömmer ni bara fönstret i dockan? Det fungerar även att öppna ett spelrum, stänga det och öppna igen. Spelade nyss i ett med 124 spelare i.

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-10 12:19

det verkar som nisse är uppdaterat. ny laddningsruta. jag behövde inte göra något trick alls nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av martin
det verkar som nisse är uppdaterat. ny laddningsruta. jag behövde inte göra något trick alls nu.

Glädjefnitter!! Äntligen! Yes! Tjohoo!

PS. Håll er i skinnet. Jag är sheriff hos Nisse och kan kasta ut er om ni inte sköter er...

1
Bevaka tråden