Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobilt BankID för utlandsboende - alternativ

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag loggar in på Swedbank med min iMac för att hantera Mobilt BankID möts jag fortfarande av detta budskap: "Vi kan inte verifiera dina adressuppgifter mot person- och adressregistret SPAR. Det kan bero på att du har varit utlandsboende längre än tre år och därför avregistrerats. För att kunna utöka ditt Mobilt BankID så behöver du besöka ett kontor."
Jag förstår att Swedbank kan vara upptagen av annat och inte uppdaterat hur alternativet ser ut. Vi var de första att testa denna metod:
Se till att du har apparna Swedbank och BankID installerade på din mobila enhet.
1. Logga in i Swedbank-appen med din säkerhetsdosa.
2. Tryck på menyraden uppe i högra hörnet.
3. Tryck på Inställningar.
4. Tryck på Hantera tjänster.
5. Tryck på Mobilt BankID.
6. Tryck på Beställ Mobilt BankID
7. Godkänn villkoren och följ instruktionerna. Klart!

#nyhetstips

Det är väl så man alltid har gjort, eller?

Nej, de som var avregistrerade från adressregistret SPAR fick redan under punkt 6 ett meddelande att det inte gick att förnya Mobilt BankID.

Ok, jag trodde att du menade att det var ett annat förfarande för utlandsboende.

Har vi inte tragglat igenom detta tidigare?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-06 16:10

Jag föreslår att vi bordlägger frågan

Ursprungligen av Innis:

Jag föreslår att vi bordlägger frågan

Vad är det som skall bordläggas? Jag bara berättade om hur man kan komma runt ett problem som Swedbank förorsakat. Märkligt att jag skall attackeras när jag bara ville hjälpa till. Tonläget på detta forum är inte bra!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-06 20:08
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Vad är det som skall bordläggas? Jag bara berättade om hur man kan komma runt ett problem som Swedbank förorsakat. Märkligt att jag skall attackeras när jag bara ville hjälpa till. Tonläget på detta forum är inte bra!

Fortsätt i befintlig tråd surgubbe ?

Du har kanske missat nyheten om att sajten ska stänga. Ingen större nytta med att lägga ett tips för framtida bruk när forumet är borta om ett par veckor.

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Vad är det som skall bordläggas? Jag bara berättade om hur man kan komma runt ett problem som Swedbank förorsakat. Märkligt att jag skall attackeras när jag bara ville hjälpa till. Tonläget på detta forum är inte bra!

Jag har iofs sett hårdare attacker.

O.K. nu raderar jag länken https://www.99.se/forum/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-04-08 11:40
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

O.K. nu raderar jag länken https://www.99.se/forum/

Naw....do it!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har iofs sett hårdare attacker.

Det är som överallt annars numera, ingen kan ta någonting utan minsta antydan till tyngd i ett svar så är det jordens undergång och man är kränkt, attackerad etc.

1
Bevaka tråden