När jag klickar på min hyperlänk (som går till en bild) i Excel så hamnar bilden (förhandsgranskningen) "bakom" excel.
Jag vill att bilden ska dyka upp "framför" excel-dokumentet.
Hur löser jag det?
Jag har ingen lösning på problemet men kan bara bekräfta ett inkonsekvent beteendet i Office 2016 (Excel 16.16.9) på macOS 10.14.4.
En hyperlänk till ett annat MS Excel- eller Word-dokument fungerar så att det länkade dokumentet öppnas längst fram. Men märkligt nog inte till ett MS Powerpoint-dokument, det öppnas bakom!
En hyperlänk till en webbsida öppnas framför Excel i Safari eller Chrome och en epostadress ger ett nytt mail i Mail framför Excel. Men hyperlänkar till andra filtyper på program jag kunde testa på denna mac öppnas bakom. Testat mp3-fil till VLC, pdf och jpg-fil till Förhandsvisning och hyperlänk till Pages och Numbers-dokument.
Jag hade en tråd tidigare... Jag skaffade mig en nyare version av excel och sen så löste det problemet sig i alla fall.
Du kunde med fördel fortsatt i din förra tråd, men det spelar ingen större roll nu. Du har säkert hört att forumet med all sannolikhet upphör när som helst, hoppas du hittar en lösning eller förklaring.