Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ajöss och tack för fisken!

Tråden skapades och har fått 576 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför lever forumet fortfarande? Om det är ett övertagande av sajten och forumet på gång - säg något!

Ni behöver inte berätta vem/när/hur - det räcker bra att bara berätta att något är på gång. Med ett gäng engagerade människor som befinner sig "i limbo", så är lite information alltid mycket trevligare än tystnad.

Tillägg:
Ju längre tystnaden pågår, desto fler hinner söka sig till andra ställen, innan den eventuella nystarten kommer här.

Håller med. Frågan är bara vilka är Ni när/ om ingen finns i andra änden och kan svara på frågan.....?

Ursprungligen av adress@mac:

Frågan är bara vilka är Ni när/ om ingen finns i andra änden och kan svara på frågan...

De gamla ägarna har inte bara gått upp i rök. Det finns folk som kan svara på frågan.

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Forum status changed from Doomed to Life Support! ?

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2019-05-03 12:29
Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Sätter mjölken på kylning! ?

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-05-03 12:37
Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Härligt med ytterligare en födelsedag!

Ursprungligen av Fantomen:

Sätter mjölken på kylning! ?

Hehe, ja mjölk ska serveras just kall. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-05-03 12:58
Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Ta din tid Martin och en rejäl funderare över läget och lyssna på omgivningen, tiderna har dock förändrats man kan nog inte bara vrida tillbaks klockan till gamla goda tider igen, du måste ju också få lönsamhet i det hela på något sätt

Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Det är helt sjukt stort faktiskt. Det ska firas ordentligt här hemma även om jag själv inte varit med hela vägen. Länge leve 99!

Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Jag med i så fall. Föddes på 99mac 2 veckor efter dig. Annars är det pension som gäller - för mig - inte 99mac. Hoppas du fixar en present i form av 99mac ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-05-03 14:46
Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Absolut, men det @Jesper Ohlsson talar om är att om i fall att det är saker som sker åt endera riktningen bakom kulisserna - säg det då. Det finns ingen anledning att hymla om saker o ting, speciellt inte nu.

Ursprungligen av Björnström:

...vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research...

Jag menade inte att man skulle göra en presentation av något innan det är klart. Det tycker jag framgick klart i mitt inlägg.

Men man kan ju göra lite antydningar om att något är på gång. Lite "aptitretare" innan alla hinner söka sig någon annanstans.

Och antydning har vi ju fått nu - tack vare ditt svar. Men det kunde kanske kommit något redan i förrgår eller igår.

Senast redigerat 2019-05-03 16:33
  • Medlem
  • 2019-05-03 16:56
Ursprungligen av Ida Blix:

Det är helt sjukt stort faktiskt. Det ska firas ordentligt här hemma även om jag själv inte varit med hela vägen. Länge leve 99!

Håller med dig om det fullständigt ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-05-03 23:03
Ursprungligen av Björnström:

Såklart att det händer saker i bakgrunden men vissa saker kan vara lite komplicerade att lösa och kräver tid och research.

Imorgon fyller 99mac 18 år!

Vi får hoppas på det bästa.

Det är känsligt med förtroende, flytt och val av plattform för forum. För något år sedan bytte Netgear sitt NAS-forum från klassiska phpBB till nästan oanvändbara Lithium. Varför de inte valde ex. Discourse är en gåta. Och flytten blev även misskött, interna direktlänkar i gamla inlägg uppdaterades inte. Så alla gamla länkar dog. Allt detta sammantaget medförde att i princip alla entusiaster som varit trogna och hjälpt folk i åratal slutade besöka forumet i ren protest för att de kände sig svikna av Netgears arrogans och nonchalans. Jag själv inkluderad. Och idag skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa Netgears servrar.

Grattis på 18-årsdagen 99!

Senast redigerat 2019-05-04 06:16
  • Medlem
  • 2019-05-04 10:09

Kul att sidan finns kvar och hann bli myndig! Grattis 99, nu får du både rösta, köra bil och gå på systemet! En stor dag!
Jag har läst ikapp lite i tråden. Och jag hoppas verkligen att en lösning är inom räckhåll!
Ännu gladare blir jag om Björnström kan rädda sidan och föra den tillbaka till dess rötter! En ren Apple-sida helt befriat från PC, Android och annan skadlig kod! Om supporterkonton införs igen (minns inte vad det kallades back in the days) så betalar jag gladeligen en slant för att hålla sajten rullande.

Grattis 99!

Ursprungligen av Dalle:

[...]En ren Apple-sida helt befriat från PC, Android och annan skadlig kod.[...]

Men... men... den här sidan kan väl få vara kvar? https://www.99.se/forum/t/278443-traden-for-e... ?

Vet inte vad som händer här, men kul att 99 får uppleva sin 18-årsdag. Grattis!!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-05-04 10:32

Grattis 99Mac! ?

  • Medlem
  • 2019-05-04 10:54
Ursprungligen av Dalle:

Kul att sidan finns kvar och hann bli myndig! Grattis 99, nu får du både rösta, köra bil och gå på systemet! En stor dag!

Inte gå på systemet för att handla. Det dröjer två år till.

  • Medlem
  • 2019-05-04 11:03
Ursprungligen av Ljung:

Inte gå på systemet för att handla. Det dröjer två år till.

Det har du rätt i! Men en pubrunda är iaf tillåtet. (Inser att man börjar bli till åren när man inte minns så viktiga saker )

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-05-04 11:10

Gratulerar på 18-årsdagen 99!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-05-04 12:31
Ursprungligen av chrme109:

Gratulerar på 18-årsdagen 99!

Grattis på 18års dagen och får hoppas sidan lever ett tag till igen i ny regi kanske? Om jag fattat eventuella rykten rätt

Men se upp för morgondagen (Revenge of the Fifth)!

  • Medlem
  • 2019-05-04 19:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag menade inte att man skulle göra en presentation av något innan det är klart. Det tycker jag framgick klart i mitt inlägg.

Men man kan ju göra lite antydningar om att något är på gång. Lite "aptitretare" innan alla hinner söka sig någon annanstans.

Och antydning har vi ju fått nu - tack vare ditt svar. Men det kunde kanske kommit något redan i förrgår eller igår.

Jag hade också velat veta mer. De kanske inte vågar säga något än eftersom att de inte är helt säkra på att det går hela vägen.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2019-05-04 20:24
Ursprungligen av Fantomen:

Sätter mjölken på kylning! ?

Skål och grattis! ?

Ursprungligen av WiFi:

Jag hade också velat veta mer. De kanske inte vågar säga något än eftersom att de inte är helt säkra på att det går hela vägen.

Säger som i alla avtal - vare sig hus eller annat. Ingenting är klart förrän det är klart. Är det så att Martin förhandlar - skulle inte jag heller glappa - eller ens antyda. Han har sagt A nu får vi vänta och se om det blir B. Mycket skall stämma - även om vi hoppas. Tids nog kommer besked. ?

God morgon!

Grattis 99!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-05-06 08:20

Det här var den bästa nerläggningen någonsin, gillart!

Grattis 99.se och hoppas det blir napp.....?

Bevaka tråden