Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har både fast- och mobil internetanslutning. Trots att jag i systeminställningar låser upp låset och väljer den fasta anslutningen och låser efter mig väljer datorn hela tiden den mobila! Kan jag göra annorlunda eller har datorn blivit knasig?
Jo jag gjorde så men jag förklarade kanske inte ordentligt. När jag klickar på Wi-Fi ikonen uppe i menyraden visas de routrar som datorn känner av dels den mobila Asus dels Telias fasta. Vid varje start har datorn bytt från Telias till Asus trots att jag låst Telias
i systeminställningar/nätverk. Irriterande!
Jag tror den väljer den som har starkast signal alternativt svarar snabbast, i första hand...
Stänger du av datorn får du nog fixa det med ett inloggningsskript.
Jag tror den väljer den som har starkast signal alternativt svarar snabbast, i första hand...
Stänger du av datorn får du nog fixa det med ett inloggningsskript.
Jo jag gjorde så men jag förklarade kanske inte ordentligt. När jag klickar på Wi-Fi ikonen uppe i menyraden visas de routrar som datorn känner av dels den mobila Asus dels Telias fasta. Vid varje start har datorn bytt från Telias till Asus trots att jag låst Telias
i systeminställningar/nätverk. Irriterande!
Även nätverk man anslutit till med sina iOS-enheter finns med där, om man aktiverat iCloud Nyckelring
Tyvärr finns ingen möjlighet att redigera denna lista på iOS, bara på macOS. Om man t.ex. vill radera ett nätverk man inte längre vill ansluta till automatiskt måste man på iOS-enheten göra det medan man är i närheten så det dyker upp bland tillgängliga nätverk.