Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples butik i Kungsträdgården stoppas

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av reboot81:

Ja, skall upp till Mälardalen och hälsa på vänner. Hade Apple haft butik skulle jag besökt huvudstaden. Nu kan det vara.

...men dom har väl en lite norrut i stan, Täby... eller räknas inte det som Stockholm?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-05-09 09:08
Ursprungligen av CekariYH:

...men dom har väl en lite norrut i stan, Täby... eller räknas inte det som Stockholm?

Beror på. Täby räknas till stor-Stockholm, men jag tror inte Täby-bor ser sig själva som Stockholmare. Själv bor jag i Sollentuna som ligger ungefär lika långt bort som Täby (lite närmare kanske och mer tillgängligt med pendeltåg/buss), och jag är definitivt inte Stockholmare. Vi delar kollektivtrafik, men inte mycket mer än så.

Den dagen det finns en Apple-butik på lådcykelavstånd från Södermalm så kan vi säga att Stockholm har en Apple-butik.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-05-09 20:24
Ursprungligen av CekariYH:

...men dom har väl en lite norrut i stan, Täby... eller räknas inte det som Stockholm?

För en västkustbo räknas det som Stockholm, men det besöket till en flaggskeppsbutik som lockar. För visst var visionen att den skulle vara ett par strå vassare än Täbys?

Ursprungligen av reboot81:

För en västkustbo räknas det som Stockholm, men det besöket till en flaggskeppsbutik som lockar. För visst var visionen att den skulle vara ett par strå vassare än Täbys?

Tror det, lite synd att det sket sig tycker iaf jag :-/

Synd att det inte blir av pga saknas verkligen i sthlm en sådan butik där de säljer, servar och som dessutom håller på med workshop och olika demopass, produktpresentationer. Dessutom var det en fantastisk byggnad/arkitektur som hade passat utmärkt på Kungsträdgården i stället för det skabbiga som finns nu. + att det är överflöd av kaféer överallt.
Finns ingen apple butik i sthlm som erbjuder sådana tjänster vad jag vet......
Vet ej om det finns samband men nog konstigt att den McDonald's som fanns i närheten vid Norrmalmstorg och var alltid full av folk nyligen lagts ned och ersatts av en optik affär.

Bevaka tråden