Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se blir 99mac

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-06-03 21:38

Ida, Andreas och Jacob är fantastiska och gjorde 99.se till min favoritsida - tack till er!

Det faktum att ni tre grabbar tar över och renodlar sidan mot fruktföretag igen gör mig dock oerhört glad, woohoo!

Kul att ni är tillbaka! ???

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-03 22:29
Ursprungligen av Pålle81:

Ida, Andreas och Jacob är fantastiska och gjorde 99.se till min favoritsida - tack till er!

Det faktum att ni tre grabbar tar över och renodlar sidan mot fruktföretag igen gör mig dock oerhört glad, woohoo!

All kärlek till dig!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-03 22:35

Är det bara jag som tycker det men tusan vad snabbt forumet är?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-03 22:42
Ursprungligen av Innis:

Är det bara jag som tycker det men tusan vad snabbt forumet är?

Vi har ju lite mer resurser här på Teknikveckan än vad lilla Geeks hade

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-06-03 23:02

Halleluja, nu kan jag dö lycklig (eller något i den stilen)!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-03 23:13

Toppen!

Hurra!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-03 23:40
Ursprungligen av Zop:

Tanken är att detta ska vara en renodlad Applesajt så de trådarna självdör nog sakta men säkert, men visst kan det vara intressant att diskutera både Android och Samsung ur en Apple-användares perspektiv ibland. En del vilsna själar är dessutom inte trogna en plattform.

Nej det är det inte. En plattform som är totalt ointressant.

Ursprungligen av Redaktionen:

För ett par veckor sedan möttes vi av beskedet att 99.se skulle läggas ned vilket innebär att flera års diskussioner i forumet, artiklar, guider och mycket mer skulle försvinna från internet.

Läs hela artikeln här

Hur ska sidan drivas finansiellt? Eftersom det var hela anledningen att 99 skulle läggas ned.
Är det väsentligt lägre kostnader nu? Vilka intäktsströmmar har ni? Tror det är bra om ni är transparenta med detta, så att t.ex. vi stänger av adblock på denna sida om detta är er enda intäktsström.

Göttans! 99mac och ny Mac Pro samma kväll. Ordningen är återställd.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-04 10:21
Ursprungligen av Johannnn:

Hur ska sidan drivas finansiellt? Eftersom det var hela anledningen att 99 skulle läggas ned.
Är det väsentligt lägre kostnader nu? Vilka intäktsströmmar har ni? Tror det är bra om ni är transparenta med detta, så att t.ex. vi stänger av adblock på denna sida om detta är er enda intäktsström.

Hej! Via frivilliga bidrag via Patreon och affilatelänkar i första skedet

Vi har betydligt lägre kostnader japp. Framförallt minimalt med overhead.

  • Medlem
  • 2019-06-04 11:33

SÅ underbart att återigen se en renodlad Apple/Mac-sajt!
STORT Tack till @esse och hans gäng som räddade sidan från fördärvet och förde den tillbaks till dess rötter!

Gött att sajten är tillbaka! Nu hoppas vi på ett långt liv för 99mac?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-04 13:33

Hoppas det blir mindre hånfulla kommentarer om Apple och appleanvändare här nu, när mac-namnet är tillbaka.

Ursprungligen av MatsOlov:

Hoppas det blir mindre hånfulla kommentarer om Apple och appleanvändare här nu, när mac-namnet är tillbaka.

Vi har tre Appleälskare som moderatorer nu så vi ska försöka hålla sådant långt borta från forumet. Detta är en mötesplats för Apple-folk kort och gott

Dags för Snobben igen, då!

Härligt med eldsjälar som vill driva 99mac vidare!
Jag kommer att fortsätta att kika in flera gånger i veckan. Det är svårt att lära sig av med den goda vanan...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-04 19:01
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vi har tre Appleälskare som moderatorer nu så vi ska försöka hålla sådant långt borta från forumet. Detta är en mötesplats för Apple-folk kort och gott

Bra då slipper vi Pao´s hånfulla kommentarer och försök att starta märkeskrig i vart och vartannat inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-04 20:23

Konungen är död! Länge leve Konungen!

...och på tredje dagen uppstånden!

Lätt att bli religiös här! ? Välkommen tillbaka och tack till frälsarna!

Gillade just 99mac, så blev lite av en besvikelse när det blev 99.se, men nu är ordningen återställd

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-05 00:08
Ursprungligen av Dalle:

SÅ underbart att återigen se en renodlad Apple/Mac-sajt!
STORT Tack till @esse och hans gäng som räddade sidan från fördärvet och förde den tillbaks till dess rötter!

Kul att det gick att lösa, Geeks har varit väldigt fantastiska här och det lättaste för dem hade ju varit att bara lägga ner verksamheten helt och hållet!

Roligt att sidan är tillbaka och fokus ska naturligtvis vara på Apple produkter. Men jag tror många användare har ett blandat ekosystem, kanske en iPad, Windows dator. Högtalare med Google assistent inbyggt m.m..
Så att helt ignorera andra händelser i tech världen ska man kanske inte göra.

Men huvuddelen Apple nyheter förstås.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-05 08:13
Ursprungligen av johnh3:

Roligt att sidan är tillbaka och fokus ska naturligtvis vara på Apple produkter. Men jag tror många användare har ett blandat ekosystem, kanske en iPad, Windows dator. Högtalare med Google assistent inbyggt m.m..
Så att helt ignorera andra händelser i tech världen ska man kanske inte göra.

Men huvuddelen Apple nyheter förstås.

Det låter som att du passar bättre in på Sweclockers, finns många andra forum för dig och dina vänner.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det låter som att du passar bättre in på Sweclockers, finns många andra forum för dig och dina vänner.

Jag har för närvarande en iPad mini, en fullstor iPad, en Apple TV samt en iPhone SE som en sekundär mobil.
Så jag tror det finns mycket av intresse för mig på denna sida.

Men att 100% uteslutande använda Apple produkter är inte aktuellt av olika orsaker.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2019-06-05 08:30

Underbart! Och snyggt är det! ???

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-05 08:41
Ursprungligen av johnh3:

Jag har för närvarande en iPad mini, en fullstor iPad, en Apple TV samt en iPhone SE som en sekundär mobil.
Så jag tror det finns mycket av intresse för mig på denna sida.

Men att 100% uteslutande använda Apple produkter är inte aktuellt av olika orsaker.

Tvärt om. Det finns mängder av siter som vill vara för alla varianter. Tyvärr var det också en del i förfallet för 99Mac.

När det blev fler och fler windows-, androidanvändare här, med en iPad, och senare en iPhone, som hellre diskuterade andra OS's och märkens förträfflighet och aldrig missade en chans att påpeka det, dog 99Mac lite och det blev inte bättre (för Applefolket) när det skulle fyllas på med mängder av annan teknik.

Så jag tror, att för forumets framtida överlevnad (vilket också syns i denna tråd) så är det viktigt att renodla till bara Apple och deras produkter.

Ursprungligen av MatsOlov:

Tvärt om. Det finns mängder av siter som vill vara för alla varianter. Tyvärr var det också en del i förfallet för 99Mac.

När det blev fler och fler windows-, androidanvändare här, med en iPad, och senare en iPhone, som hellre diskuterade andra OS's och märkens förträfflighet och aldrig missade en chans att påpeka det, dog 99Mac lite och det blev inte bättre (för Applefolket) när det skulle fyllas på med mängder av annan teknik.

Så jag tror, att för forumets framtida överlevnad (vilket också syns i denna tråd) så är det viktigt att renodla till bara Apple och deras produkter.

I sak håller jag väl med. Men ett företag är ju inte helt isolerat av vad konkurrenterna gör, det kan påverka Apple och vice versa.
Så huvudfokus på Apple som jag redan har nämnt. Men ta upp stora tech händelser i marginalen så att säga.

Även om man är en Apple användare innebär det inte att man är gift med företaget. Görs det bra saker ska det tas upp. Men kritik kan också vara befogat ibland. Så en bra balansgång dock med fokus på Apple produkter.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-05 09:00
Ursprungligen av johnh3:

I sak håller jag väl med. Men ett företag är ju inte helt isolerat av vad konkurrenterna gör, det kan påverka Apple och vice versa.
Så huvudfokus på Apple som jag redan har nämnt. Men ta upp stora tech händelser i marginalen så att säga.

Även om man är en Apple användare innebär det inte att man är gift med företaget. Görs det bra saker ska det tas upp. Men kritik kan också vara befogat ibland. Så en bra balansgång dock med fokus på Apple produkter.

Sitter, tyvärr, med Windows på jobbet just nu, och när det är problem så går jag till ett lämpligt forum för windows, inte 99Mac.

Låt detta forum vara 99Mac och inte 90-10 eller 70-30. Varför är det så väldigt viktigt att få läsa om och debattera andra OS/prylar just här?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-05 09:53
Ursprungligen av johnh3:

Roligt att sidan är tillbaka och fokus ska naturligtvis vara på Apple produkter. Men jag tror många användare har ett blandat ekosystem, kanske en iPad, Windows dator. Högtalare med Google assistent inbyggt m.m..
Så att helt ignorera andra händelser i tech världen ska man kanske inte göra.

Men huvuddelen Apple nyheter förstås.

Vill du blanda ekosystem är du välkommen till bubblan.teknikveckan.com

Bevaka tråden