Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se blir 99mac

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MatsOlov:

Sitter, tyvärr, med Windows på jobbet just nu, och när det är problem så går jag till ett lämpligt forum för windows, inte 99Mac.

Låt detta forum vara 99Mac och inte 90-10 eller 70-30. Varför är det så väldigt viktigt att få läsa om och debattera andra OS/prylar just här?

Inte viktigt men Apple relaterade nyheter spiller ju över på andra plattformar ibland. Apple TV på Samsung TV apparater, Apple Music kom till Google Play etc..iTunes kom till Windows på sin tid. Så 100% vattentäta skott till andra plattformar/konkurrenter är inte realistiskt. Ekosystemen blandas vare sig vi vill det eller inte.
Men vill jag diskutera Android mobiler hänger jag på Swedroid.

I vilket fall som helst är jag glad att sidan kunde fortsätta i ny regi.

Tack att ni återställt. ? Upplevs snabbare och stabilt. Snyggt med färger. Bra innehåll. Känns tryggt med att Teknikveckan gänget tagit över.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-06-05 16:11

Hurra hurra hurra! För 99Mac lever idag!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-06-05 19:56
Ursprungligen av johnh3:

Inte viktigt men Apple relaterade nyheter spiller ju över på andra plattformar ibland. Apple TV på Samsung TV apparater, Apple Music kom till Google Play etc..iTunes kom till Windows på sin tid. Så 100% vattentäta skott till andra plattformar/konkurrenter är inte realistiskt. Ekosystemen blandas vare sig vi vill det eller inte.
Men vill jag diskutera Android mobiler hänger jag på Swedroid.

I vilket fall som helst är jag glad att sidan kunde fortsätta i ny regi.

Märker att du inte förstår. Bara för att det går att köra window på en mac innebär inte det att (tycker jag) det är ok att diskutera Dell eller windows, här eller för att Apple music finns på Google play så skall vi diskutera Hauwei och android. Dessutom medför sådant bara att det i var och varannan tråd kommer kommentarer att det är bättre att bygga en winmaskin än att köpa senaste iMac:en.

Det var den sortens forum jag ledsnade på och lämnade runt 2015.

Ursprungligen av johnh3:

Inte viktigt men Apple relaterade nyheter spiller ju över på andra plattformar ibland. Apple TV på Samsung TV apparater, Apple Music kom till Google Play etc..iTunes kom till Windows på sin tid. Så 100% vattentäta skott till andra plattformar/konkurrenter är inte realistiskt. Ekosystemen blandas vare sig vi vill det eller inte.
Men vill jag diskutera Android mobiler hänger jag på Swedroid.

I vilket fall som helst är jag glad att sidan kunde fortsätta i ny regi.

Upplägget kommer bli ungefär så här:

Vi kommer skriva massvis av nyheter om Apple, deras produkter och mjukvara, ha guider och annat för deras produkter och recensioner. Men vi kommer även skriva och recensera saker som Apple-användare använder med sina Apple-produkter, så som hörlurar, smarta tillbehör och andra kringprodukter som kan fungera till både Apples ekosystem och andra ekosystem

  • Medlem
  • 2019-06-05 20:22
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Upplägget kommer bli ungefär så här:

Vi kommer skriva massvis av nyheter om Apple, deras produkter och mjukvara, ha guider och annat för deras produkter och recensioner. Men vi kommer även skriva och recensera saker som Apple-användare använder med sina Apple-produkter, så som hörlurar, smarta tillbehör och andra kringprodukter som kan fungera till både Apples ekosystem och andra ekosystem

Mycket trevligt. Kommer man kanske slippa "Mhe en sådan kan jag bygga själv"-kommentarer Första gången jag besöker sidan ..

Ursprungligen av Fnys:

Mycket trevligt. Kommer man kanske slippa "Mhe en sådan kan jag bygga själv"-kommentarer Första gången jag besöker sidan ..

Haha jag tror jag vet vem du syftar på

Härligt, välkommen!

❤️

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Upplägget kommer bli ungefär så här:

Vi kommer skriva massvis av nyheter om Apple, deras produkter och mjukvara, ha guider och annat för deras produkter och recensioner. Men vi kommer även skriva och recensera saker som Apple-användare använder med sina Apple-produkter, så som hörlurar, smarta tillbehör och andra kringprodukter som kan fungera till både Apples ekosystem och andra ekosystem

Det har jag inga problem med. Ett bra upplägg.

Ursprungligen av MatsOlov:

Märker att du inte förstår. Bara för att det går att köra window på en mac innebär inte det att (tycker jag) det är ok att diskutera Dell eller windows, här eller för att Apple music finns på Google play så skall vi diskutera Hauwei och android. Dessutom medför sådant bara att det i var och varannan tråd kommer kommentarer att det är bättre att bygga en winmaskin än att köpa senaste iMac:en.

Det var den sortens forum jag ledsnade på och lämnade runt 2015.

Jag förstår det här är ett Apple forum. Ska så vara, men ibland kommer det in på annat.
Men jag har förtroende för att de nya moderatorerna kan styra upp om det spårar ur.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-06-06 09:29

Ida, Andreas och Jacob ska ha all eloge för sitt arbete med 99.se!

Men satans vad roligt att 99MAC är tillbaka ??

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-06-06 09:29

Ida, Andreas och Jacob ska ha all eloge för sitt arbete med 99.se!

Men satans vad roligt att 99MAC är tillbaka ??

Har inget att klaga på och är nöjd och tacksam att forumet är tillbaka. Förstår att det kan vara mycket att fixa strul och justeringar under en övergångsperiod och det här helt ok för mig. Hoppas alla andra i forumet ha överseende för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-06 14:22

Finns det någon möjlighet att ni återuppliva podden med Ida, Jakob och Andreas?

Saknar min favoritpodd väldigt mkt!

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-06-06 15:45
Ursprungligen av henke12:

Finns det någon möjlighet att ni återuppliva podden med Ida, Jakob och Andreas?

Saknar min favoritpodd väldigt mkt!

Också min favoritpodd ihop med Slashat/"En podd om teknik". Synd att båda försvinner. ?
Det vore ju fantastiskt med fler avsnitt, men det är nog endast en from förhoppning. Hoppas dock på ett Fulkultur-avsnitt med "det gamla gänget".

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-06-06 17:32
Ursprungligen av johnh3:

Roligt att sidan är tillbaka och fokus ska naturligtvis vara på Apple produkter. Men jag tror många användare har ett blandat ekosystem, kanske en iPad, Windows dator. Högtalare med Google assistent inbyggt m.m..
Så att helt ignorera andra händelser i tech världen ska man kanske inte göra.

Men huvuddelen Apple nyheter förstås.

Jag använder i princip bara Apples produkter men gillar teknik i övrigt, så därför är jag medlem på både 99mac och Teknikveckan. Ser 99mac som ett seriöst Apple-forum och Teknikveckan som ett mer avslappnat teknikforum med bredare inriktning.
Diskuterar rätt sak på rätt plats ?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-06 22:20
Ursprungligen av henke12:

Finns det någon möjlighet att ni återuppliva podden med Ida, Jakob och Andreas?

Saknar min favoritpodd väldigt mkt!

Hej!

De är hjärtligt välkomna att spela in podd men det är inget som vi har möjlighet att tvinga dem göra

vänligen
/P

Kul återuppståndelse! Minns hur Glemme tvingade mig att regga på ett forum som hette 99mac en gång i tiden.

Ursprungligen av johnh3:

Jag förstår det här är ett Apple forum. Ska så vara, men ibland kommer det in på annat.
Men jag har förtroende för att de nya moderatorerna kan styra upp om det spårar ur.

Du har ju Teknikveckan. Bara att hoppa emellan om du vill ha blandat. Finns säkert andra forum också. Men i begreppet 99mac ligger ju att det är det som gäller. Ett ”renodlat” forum för allt om/med Apple.

Vart kommer 99 ifrån? #fredagsfundering

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-06-07 18:50
Ursprungligen av jimel:

Vart kommer 99 ifrån? #fredagsfundering

99% Mac, 1% annat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-07 19:33
Ursprungligen av jimel:

Vart kommer 99 ifrån? #fredagsfundering

99 = inte helt hundra. Procent mac alltså.

För även om det är appleprodukter forumet fokuserar på så lever ju även Apple i en omvärld som de (och vi) relaterar till, så någon procent annat kan ju behöva slinka med i diskussioner som gäller appleprodukter, när det är motiverat.

Och för att bli lite off-topic på din #fredagsfundering så tänkte jag på denna gamla sedel

Ursprungligen av IngoX:

99 = inte helt hundra. Procent mac alltså.

För även om det är appleprodukter forumet fokuserar på så lever ju även Apple i en omvärld som de (och vi) relaterar till, så någon procent annat kan ju behöva slinka med i diskussioner som gäller appleprodukter, när det är motiverat.

Och för att bli lite off-topic på din #fredagsfundering så tänkte jag på denna gamla sedel

Haha underbar bild och förklaring till namnet! Kanske vår nästa logga?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-07 20:10
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Haha underbar bild och förklaring till namnet! Kanske vår nästa logga?

Jag tycker att trots lite initiala buggar efter migreringen så funkar ju 99mac helt skapligt just nu. Allt kan inte vara hundra från början, kanske räcker 99%? Tack för gott jobb!

Ursprungligen av IngoX:

Jag tycker att trots lite initiala buggar efter migreringen så funkar ju 99mac helt skapligt just nu. Allt kan inte vara hundra från början, kanske räcker 99%? Tack för gott jobb!

Kul att höra! Ja det var en rätt omfattande flytt och en del saker som skulle på plats men nu börjar det bli stabilt med inga dubbelposter och felaktiga mail

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-07 21:05

Riktigt kul att 99 ges nytt liv och att forumet återgår till att bli renodlat inriktat på Apple.

Stort tack till Teknikveckan (med Marcus Attefors, Thor Lindholm och Peter Esse), gamla 99 och alla andra som jobbat i bakgrunden för att få till denna lösning.

Så trevligt att se forumet på benen igen! Jag körde Swedroid och Macworld när forumet la ner men satan va kass de andra är!

Välkommen tillbaka!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2019-06-08 09:52

Härligt att 99mac är tillbaka. En gång mitt absoluta favvohäng. Stort tack till Teknikveckan-gänget för att ni räddar 99mac!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-08 15:36
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ja det var kul att vi hann lansera just idag faktiskt

Nu börjar jag förstå varför du försvann från Feber

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Kul att höra! Ja det var en rätt omfattande flytt och en del saker som skulle på plats men nu börjar det bli stabilt med inga dubbelposter och felaktiga mail

Tycker ni lyckats bra. Börjar hitta tillbaka till forumet och hem igen. Lycka till i framtiden också. Den här flytten var ” HELT 100”

Bevaka tråden