Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Här finns en del instruktionsfilmer för att snabbt komma igång med Final Cut Express. Det är inte allt för svårt för en gammal iMovie användare om man har tittat igenom dessa.;)
iMovie är mycket begränsat jämfört med FC Express.
Sitter man inte på de senaste burkarna får man dessutom spel på hur segt iMovie är. FC Express känns betydligt rappare att jobba i.
Redigerar du mycket tycker jag FC Express klart är värt pengarna.
Det beror precis som alla säger vad du ska göra. Du har extremt mycket större frihet i Final Cut Express - flera video- och audolager, en riktig "media manger" kontra iMovies "hylla", många ljud och bildfilter m.m. Du får mycket för pengarna där, men iMovie är också gratis och enkelt. Enkelheten finns inte i Final Cut, fast du kommer garanterat jobba snabbare där än i iMovie när du lärt dig programmet.
Ok, nu vet jag mer än innan.
Jag undrar om mina burkar är för sega.
Jag har en ibook 500 combo 640ram, imac indigo 400 512ram.
Största anledningen att jag funderar på att uppgradera till FC är att jag tycker imovie är lite begrensat.
Tyvärr finns inget demo... Jag har kört FCE på en G4/400 och det funkar bra. Kan tänka mig G3:orna blir lite segare på rendering, men det lär gå typ som iMovie i prestanda minst skulle jag tro.
Skrevs ursprungligen av Petter M Sitter man inte på de senaste burkarna får man dessutom spel på hur segt iMovie är.
Jag testade att starta iMovie på G5 1.6 och fick en rejäl "badboll". Det är nåt sjukt med nya versionen av iMovie, det spelar ingen roll vilken burk man kör på.
Jag testade att starta iMovie på G5 1.6 och fick en rejäl "badboll". Det är nåt sjukt med nya versionen av iMovie, det spelar ingen roll vilken burk man kör på.
Skrevs ursprungligen av ••• ? ••• Jag testade att starta iMovie på G5 1.6 och fick en rejäl "badboll". Det är nåt sjukt med nya versionen av iMovie, det spelar ingen roll vilken burk man kör på.