Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
En väldigt trevlig funktion som kommer komma i macOS Catalina är möjligheten att använda din iPad som en extra skärm - men funktionen ser ut att bara fungera på nyare Mac-datorer.
Japp riktigt trist, jag funderar på om det kan ha och göra med BT 5.0? Är dock osäker på om alla datorer i listan faktiskt är utrustade med det. Man tycker ju att funktionen iaf borde fungera med en kabel mellan iPad och dator.
Det hade varit artificiellt om Apple sa att det bara går på maskiner tillverkade från i år. Nu krävs det en hårdvara som funnit i maskinerna i flera år och många glada kunder kan använda Sidecar. Du tramsar.
Verkar riktigt trevligt. Det blir till att inhandla en Apple Pencil för lite mer seriös maskning vid bildredigeringen.
Jag antar att det inte kommer att fungera att swipa på paddan för att zooma in eftersom programmet man redigerar i ligger på datorn? (Och inte ha stöd för detta?) I mitt fall bla Affinity Photo