Lite snurrigt inlägg. Har själv kollat på båda dessa skal och jämfört noga.
Mophie stödjer visst lightning och Qi-laddning.
http://www.mophie.com/shop/iphone-xs-max/juic...
Jag vill inte minnas att jag sagt att Mophie inte stödjer QI. Det jag sa var att Apples stödjer både Lightning och QI.
Rent tekniskt så kan du fortfarande använda lightningporten på Mophie också, men du kan inte ladda både telefon och skal med den samtidigt vilket du kan på Apple.
Och kostar dessutom mindre. Apples version kostar hela 469 kronor mer om man jämför priset på Apple Store.
Ganska försumbart med tanke på att du får mer bang for the buck. Då har du åtminstone apples garanti på grejerna. Kanske skönt att vända sig till samma företag vare sig det är mobilen eller tillbehöret som krånglar.
För de pengarna får man en ganska stor powerbank (runt 15.000mAh) som man kan komplettera med.
Kapacitetsmässigt så har mophieskalet till XS Max 2,200mAh.
Nu är detta inte helt rättvist då Apple själva säger "samtalstid: upp till 37 timmar och surf 20 timmar" och mophie säger "31 timmar respektive 18 timmars surf".
Tycker att mophie har lite roligare färger och är inte lika fyrkantiga som Apples skal.
Och sen kan man själv avgöra när man vill slå på sitt battery case och använda batteriet. Det går med mophie, men inte med Apple.
Varför skulle man vilja slå av det? Man pluggar i Apples smart battery case, använder luren två dagar, laddar när både skal och batteri är tomt. Dessutom drainar inte apples skal batteriet på samma sätt som Mophie gör, därav namnet Smart Battery Case.
En annan sak att tänka på är att Apple Smart Battery case är att det inte är kompatibelt med iPhone X utan bara till iPhone XS.