Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa forumenheter som inte är Apple

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Förlåt mig för det här inlägget.... men jag kan bara inte motstå mina dåliga impulser.

https://www.99mac.se/forum/t/327635-spotify-g...

Jag vill bara att regelverket förtydligas.

Så det är alltså OK att skriva om vissa tjänster (Spotify) trots att de är direkta konkurrenter till Apple (Apple Music)? Är det OK att starta en tråd med titeln "Vi som lämnade Apple Music för Spotify".

Eftersom min tidigare ironi togs dödsallvarligt så vill jag påpeka att jag är ironisk och inte 100% seriös eller obstinat.

  • Superhjälte
  • 2019-06-14 14:44
Ursprungligen av iTiger:

Är det OK att starta en tråd med titeln "Vi som lämnade Apple Music för Spotify".

Det är okej så länge inte alla i tråden skriver att de valde Spotify för att det är billigare.

Skämt åsido, reglerna behöver kanske ses över.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-06-14 15:35

Spotify finns ju som app för Apples plattform. Vad är problemet?

Min åsikt att Apple och övriga kan existera tillsammans.
Möjligen dela upp så att det bir en övrig-del och en Apple-del tex Nya inlägg består av två delar, en för Apple och relaterat och en för övriga och relaterade till dessa osv, om det går att förstå var jag menar och går att utföra. Dvs halva 99mac var

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-06-18 06:20
Ursprungligen av CekariYH:

Min åsikt att Apple och övriga kan existera tillsammans.
Möjligen dela upp så att det bir en övrig-del och en Apple-del tex Nya inlägg består av två delar, en för Apple och relaterat och en för övriga och relaterade till dessa osv, om det går att förstå var jag menar och går att utföra. Dvs halva 99mac var

Kan någon sammanfatta vad det är som vi är oense över och vad jag behöver göra?

Ursprungligen av Esse:

Kan någon sammanfatta vad det är som vi är oense över och vad jag behöver göra?

Allt... gå och ta en bärs...

  • Superhjälte
  • 2019-06-18 08:56
Ursprungligen av Esse:

Kan någon sammanfatta vad det är som vi är oense över och vad jag behöver göra?

Ni har bestämt att vi pratar tonfisk på det här forumet men några vill fortfarande prata braxen, gädda och mört. De har blivit hänvisade till fiskbubblan hos Fiskveckan.

  • Medlem
  • 2019-06-19 16:40
Ursprungligen av Zop:

Ni har bestämt att vi pratar tonfisk på det här forumet men några vill fortfarande prata braxen, gädda och mört. De har blivit hänvisade till fiskbubblan hos Fiskveckan.

Lysande ?
Mig har de förlorat med denna stängning av allt annat än hard core Apple. Mitt sista inlägg

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-19 17:05
Ursprungligen av PaO:

Lysande ?
Mig har de förlorat med denna stängning av allt annat än hard core Apple. Mitt sista inlägg

Lysande ?

Ursprungligen av PaO:

Lysande ?
Mig har de förlorat med denna stängning av allt annat än hard core Apple. Mitt sista inlägg

Jag har insett att jag trivs bättre på Swedroid. Hoppas vi ses där.

Eh, vad händer, har det blit bestämt att stänga allt utom Apple???

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-19 20:49
Ursprungligen av CekariYH:

Eh, vad händer, har det blit bestämt att stänga allt utom Apple???

I princip ja. Tillbehör,program till Apple enheter är ok.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Jag har insett att jag trivs bättre på Swedroid. Hoppas vi ses där.

Swedroid är bra! Vi ses säkert! Jag kör lite på båda

Det blir mer "rumsrent" numera. Samtidigt fungerar oftast allting så bra och enkelt med med Apple saker att det inte blir mycket med problem att ta upp och diskutera.
Det skulle kanske vara intressant att gå djupare i vissa saker........ T ex ha en kategori som har med foto samt video att göra (MacOS-iOS) som utgår från bilder man har tagit med mobilen eller paddan. Kanske helst uppdelat så att det inte blir tårta på tårta.

Dels tips på appar för olika enheter (eller integrerat) foto- samt video redigering.
Sedan skulle det vara intressant att se medlemmarnas bilder och filmer (med ev tips) på vad man kan åstadkomma med olika effekter eller hur långt man kan komma visuellt med enbart mobil/iPad bilder med tillhörande appar.

Det tråden med "bilder" som finns är lite mer avsedd för professionella bilder tagna med en systemkamera.

Ursprungligen av calinou:

Det tråden med "bilder" som finns är lite mer avsedd för professionella bilder tagna med en systemkamera.

Om du vill ha en tråd som diskuterar bilder från mobilen är det väl bara att skapa en? Om man har en bra trådtitel och ett vettigt första inlägg så folk förstår syftet med den räcker väl det? Gärna med exempel. Varför skulle det behövas en specifik forumdel? Om man har det i samma underkategori är det större chans att proffs ser tråden och kan ge tips.

My 2¢...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-23 17:49
Ursprungligen av suddgummi:

Om du vill ha en tråd som diskuterar bilder från mobilen är det väl bara att skapa en? Om man har en bra trådtitel och ett vettigt första inlägg så folk förstår syftet med den räcker väl det? Gärna med exempel. Varför skulle det behövas en specifik forumdel? Om man har det i samma underkategori är det större chans att proffs ser tråden och kan ge tips.

My 2¢...

Precis för inlägget kommer alla fall att dyka upp under "Nytt Inlägg"
Personligen scrollar jag aldrig genom forumdelarna.

Ursprungligen av suddgummi:

Om du vill ha en tråd som diskuterar bilder från mobilen är det väl bara att skapa en? Om man har en bra trådtitel och ett vettigt första inlägg så folk förstår syftet med den räcker väl det? Gärna med exempel. Varför skulle det behövas en specifik forumdel? Om man har det i samma underkategori är det större chans att proffs ser tråden och kan ge tips.

My 2¢...

Vet då inte vad jag ska ha för rubrik eftersom det ska vara bilder eller filmer med framförallt fokus till olika appar. (ursäkta för OT)

Bilder och filmer med mobilen från olika appar ?

Det är väl bara att skapa en tråd eller två om du har specifika spörsmål. Exempelvis vilka appar som ger visst önskat resultat (typ "hur alltid filma i horisontellt läge?" => Horizon, eller "hur får man till retroeffekter som de i Oscarsvinnande Searching for Sugar Man?" => 8mm Vintage Camera).

Vi kommer inte vara någon militär gällande detta känner jag. Tanken är att det som är okej att skriva om är Apple, kringprodukter som fungerar med Apple (så som hårddiskar, hörlurar etc). Appar av alla slag som finns till macOS, tvOS, iOS som till exempel Spotify som ni nämnde ovan.

Jag personligen har inte heller något emot en "jag har bytt från Apple till Android-tråd eller vice versa. Så länge folk håller sig sakliga så kan sådana trådar vara väldigt intressanta.

Som sagt ingen militärstyrd moderering, allt är nytt för oss här så vi provar oss fram så formar vi forumet tillsammans

Bevaka tråden