- xms67
- Medlem ●
- Stockholm
Tänkte införskaffa en hållare för min iPhone XS till bilen. Tänker en med bra kvalitet som enkelt går att sköta med en hand och som har "trådlös" laddning. Den ska passa en Passat och sitta i mitten, inte till vänster. Någon som har ett tips?
Såg den här idag som verkar vettig, men vill ha lite tips hållare med lite hög kvalitet. Vet inte hur denna är: : https://www.iphonebutiken.se/macline-gravity-...
Det här är en annan variant från mitt favoritföretag vad gäller powerbanks. Men funderar hur det fungerar i praktiken utan stöd i botten? http://eu.mophie.com/shop/iphone-xs/charge-st...
Jag håller absolut med om Brodit. Eftersom man ändå måste sätta "fast" telefonen i hållaren kan den lika gärna ha en kontakt i botten.
Det är skillnad hemma där man bara lägger ner telefonen, där är trådlöst en fördel. Men i bilen ser jag ingen fördel.
Brodit är dock dyra....
Jag håller absolut med om Brodit. Eftersom man ändå måste sätta "fast" telefonen i hållaren kan den lika gärna ha en kontakt i botten.
Det är skillnad hemma där man bara lägger ner telefonen, där är trådlöst en fördel. Men i bilen ser jag ingen fördel.
Brodit är dock dyra....
Jag har ingen avancerad tanke med valen utan tänker att om det är trådlöst är det bara att sätta i telefonen ganska enkelt, medan om det är en kontakt i botten krävs en helt annan kraft för att få dit telefonen. Det ställer mycket högra krav på infästningen och gör det betydligt mer pillrigt att få dit telefonen.
Jag har ingen avancerad tanke med valen utan tänker att om det är trådlöst är det bara att sätta i telefonen ganska enkelt, medan om det är en kontakt i botten krävs en helt annan kraft för att få dit telefonen. Det ställer mycket högra krav på infästningen och gör det betydligt mer pillrigt att få dit telefonen.
Fungerar jättebra, droppar bara i telefonen i princip. Inga problem att fixa med en hand.
Just fästet är ju Brodits grej, de har anpassade för varje bilmodell.
I min Tiguan kläms det fast i panelen bredvid bilens skärm och har dubbelhäftande tejp så den sitter ordentligt fast.
Gillar inte det där med ventilations modeller, luftstrålen pekar alltid åt fel håll sas, särskilt nu på sommaren när man vill ha den kylda lyfte uppåt och lite åt mitt håll och inte ner på växelspaken/högra handen. Enda fördelen är väl att mobilen får lite kylning på sommaren, men extra värme på vintern är väl inte så smart?
Gillar inte det där med ventilations modeller, luftstrålen pekar alltid åt fel håll sas, särskilt nu på sommaren när man vill ha den kylda lyfte uppåt och lite åt mitt håll och inte ner på växelspaken/högra handen. Enda fördelen är väl att mobilen får lite kylning på sommaren, men extra värme på vintern är väl inte så smart?
Kan inte du inte stänga av ventilerna individuellt?
Har nog aldrig haft en bil där man kan stänga av luftutblåsen individuellt, vilka bilar har det?
Alla? ?
Får nog kolla min Hyundai, men jag tvivlar på att den har det... troligen bara era mer eller mindre lyxbilar som har sådant...
Skämt åsido, har det på min Passat 2018 och även på min tidigare A4. ?
Får nog kolla min Hyundai, men jag tvivlar på att den har det... troligen bara era mer eller mindre lyxbilar som har sådant...
Nej nej nej inte alls ? Vad har du för Hynda?
Perfekt att ha den i luftutblåset så man kan kyla den på sommaren.
Jag hade fel, men ändå rätt, man stänger dom genom att fälla ner fördelarbladen men då det sticker igenom en hållare så går det inte att få igen dom, och tyngden av hålleren med iPhone gör att dom alltid pekar nedåt.
Har du alltid skyddspapper för skorna i dina bilar ?
Haha, hittade inte mina egna bilder på interiören så jag fick sno den från nätet...
Komiskt att du hittade en bild med stängt spjäll.