- Redaktionen
- Skribent ●
Nu är beta-testandet av iOS 13 och MacOS Catalina igång för alla. Så här kommer du igång.
Väntar spänt på om Telia play fungerar på betan... nån som har möjlighet att testa?
Edit: testat och fungerar
Swipe i svenskt tangentbord verkar inte fungera, autofyll (auto complete) verkar dock bekvämt!
Swipe kommer inte komma, inget stöd för svenska språket. Får se om vi får det till iOS 14.
Jag har kört betan av tvOS sedan start och kan bekräfta att dessa fungerar:
SVT-Play
TV4-play
Viafree
Viaplay
Cmore
Plex
Dplay
Infuse
Amazon Prime
Netflix
Youtube
HBO
Testade att koppla ihop min iPad Pro 10.5 med en USB-hub, fick inget liv i stickan jag pluggade in. Är det bara nya plattor med USB-C som har stöd för externt media?
Prova med i Zip-drive istället
iOS 13, an iPhone, and an Iomega Zip drive. Will it work?
Prova med i Zip-drive istället
iOS 13, an iPhone, and an Iomega Zip drive. Will it work?
Attans otur med timingen, jag slängde en sådan med ett antal diskar för bara 6-7 år sedan.
Min Zipdrive var inte av USB-typ utan en parallellversion.
Undrar vilken adapter Apple säljer för en sådan?
Attans otur med timingen, jag slängde en sådan med ett antal diskar för bara 6-7 år sedan.
Min Zipdrive var inte av USB-typ utan en parallelversion.
Undrar vilken adapter Apple säljer för en sådan?
Leo Laporte testade i iOS Today idag att läsa ext3 och ext4 formaterade USB minnen det fungerade dock inte ZFS formaterade
Testade att koppla ihop min iPad Pro 10.5 med en USB-hub, fick inget liv i stickan jag pluggade in. Är det bara nya plattor med USB-C som har stöd för externt media?
Hur kopplar du den? Via en lightning till usb adapter?
En riktig fulkoppling, jag använde lightning-USB -> USB (hona) - USB mini -> USB hub (in till hubben).
Hubben har sedan egen matning och 4 USB-portar.
Kanske en sådan adapter som du länkar till behövs.
En riktig fulkoppling, jag använde lightning-USB -> USB (hona) - USB mini -> USB hub (in till hubben).
Hubben har sedan egen matning och 4 USB-portar.
Kanske en sådan adapter som du länkar till behövs.
Köpte en Camera Adapter för att testa lite, jag är måttligt imponerad av funktionen, en hub med matning krävs för att ens kunna läsa det minsta USB-minne.
Jo jag vet att USB-enheter berättar via bussen vad de har för ’capabilities’, men man kunde ju önska en möjlighet att godkänna vissa enheter för användning även om de ’kan’ dra 500mA (normalt värde på enheter).
Köpte en Camera Adapter för att testa lite, jag är måttligt imponerad av funktionen, en hub med matning krävs för att ens kunna läsa det minsta USB-minne.
Jo jag vet att USB-enheter berättar via bussen vad de har för ’capabilities’, men man kunde ju önska en möjlighet att godkänna vissa enheter för användning även om de ’kan’ dra 500mA (normalt värde på enheter).
Du kunde alternativt köpt Lightning till USB 3-kameraadapter som har en extra lightning-hona bredvid USB-A honan för strömförsörjning.
Du kunde alternativt köpt Lightning till USB 3-kameraadapter som har en extra lightning-hona bredvid USB-A honan för strömförsörjning.
Det visste jag inte ens att det fanns! Jag har använt den gamla bara. Bra tips!
Fast den kostar 500 spänn, högst tveksamt att den ska vara värd det.
Apple loves adapters.
Elgiganten har den för 395 kr. Sedan finns ju gott om piratade för betydligt lägre pris. De funkar. Kanske.
Väntar spänt på om Telia play fungerar på betan... nån som har möjlighet att testa?
Edit: testat och fungerar
På vilken enhet? Är sugen på att testa tvOS men använder mest Telia Play så det måste funka ?
På vilken enhet? Är sugen på att testa tvOS men använder mest Telia Play så det måste funka ?
Första iPad Pro