- Dalle
- Medlem ●
Var ska man gömma sin dator när man är på landet, ska iväg på ett ärende och inte har kassaskåp? Aldrig mer i ugnen......
Eftersom jag antar att det är en bärbar, så skaffa en nätt datorväska som du bär över halsen-nacken, så kan du ta med den när du ska göra ärenden.
Är det fraktavgift på leverans av bredband? ? Comhem bredband 150 för 249 kr/mån i 24 mån gäller t o m 2019-06-30 och endast för befintliga kunder. De första 24 mån är priset 249 kr/mån, därefter 399 kr/mån. 24 mån bindningstid, därefter gäller avtalet tills vidare. 1 mån uppsägningstid. Frakt- och miljöavgift 149 kr.
Är det fraktavgift på leverans av bredband? ? Comhem bredband 150 för 249 kr/mån i 24 mån gäller t o m 2019-06-30 och endast för befintliga kunder. De första 24 mån är priset 249 kr/mån, därefter 399 kr/mån. 24 mån bindningstid, därefter gäller avtalet tills vidare. 1 mån uppsägningstid. Frakt- och miljöavgift 149 kr.
Det är väl kostnaden för frakten av hårdvaran vid leverans och eventuell retur.
Hur ska vi värna om miljön när Apples adapters kabel är av dålig kvalitet och går sönder hela tiden?
Sedan 2012 har jag säkert avverkat 4 st.
Samma sak med mössen dock inte Apples men ändå. Cirka 6 månader håller kabeln.
Materialet i kabeln är gjord i ett miljövänligt material som helt enkelt håller sämre.
Hade dom använt ett material som håller bättre är det sämre för miljön får då använder man ett material som är sämre för miljön att tillverka.
Hur ska vi värna om miljön när Apples adapters kabel är av dålig kvalitet och går sönder hela tiden?
Sedan 2012 har jag säkert avverkat 4 st.
Samma sak med mössen dock inte Apples men ändå. Cirka 6 månader håller kabeln.
Har hört detta av många men jag har sällan några problem med Apples kablar. En kabel som man rullar ihop och rullar ut flera gånger om dagen som i mitt fall kan hålla flera år för mig och det tycker jag är riktigt bra.
Har hört detta av många men jag har sällan några problem med Apples kablar. En kabel som man rullar ihop och rullar ut flera gånger om dagen som i mitt fall kan hålla flera år för mig och det tycker jag är riktigt bra.
Ditto, har samlat på mig ganska många Apple-kablar under åren. Ingen har ännu gått sönder för mig. Någon som faktiskt fastnat har det, men det tycker jag inte räknas. Har en Magsafe-laddare från 2009 som fortfarande fungerar fint. Så länge som man inte är för hårdhänt tycker jag de håller.
Frun å andra sidan har gått igenom ett antal kablar bara under de sista tre åren (inte bara Apples). Antingen är det oflyt eller handhavande...
De hade ett avsnitt på TV om att Östersjön har hämtat sej en del. Men det var nog mer vid gränsen till Kattegatt....
Vilket program är det?
Just nu blåser det från Östländerna mot Sverige. Norrut /bottniska viken ser det alltid bra ut.
https://www.smhi.se/data/oceanografi/algsitua...
De hade ett avsnitt på TV om att Östersjön har hämtat sej en del. Men det var nog mer vid gränsen till Kattegatt....
Jo, där är det ett rätt stort utbyte av vatten.
Från Stockholm och ner mot Skåne ser det inget vidare ut, eller helt för jävligt kanske är riktigare att säga.
Bottendöden i Östersjön:
Vilket program är det?
Just nu blåser det från Östländerna mot Sverige. Norrut /bottniska viken ser det alltid bra ut.
https://www.smhi.se/data/oceanografi/algsitua...
Borde vara Aktuellt, jag ser sällan på TV.
Jo, där är det ett rätt stort utbyte av vatten.
Från Stockholm och ner mot Skåne ser det inget vidare ut, eller helt för jävligt kanske är riktigare att säga.
Bottendöden i Östersjön:
Så det har minskat?
Det har blivit värre, ytan som nu är död är större än Danmark. Hur detta ska kunna vända i det området inom överskådlig framtid fattar inte jag.
I norr finns det många floder/älvar som kommer med nytt vatten och näring både på svenska och finska sidan, och vid Danmark eller norr om iaf så är det ju förbindelse till "Atlanten", men i "mitten" verkar det inte finnas nån nämnvärd rörelse som kan rensa upp och röra om
När jag gick och la mig satte jag telefonen på laddning, hade 9%, vaknade med 2%. Apples sladddj_vul verkar ha lagt av. Detta på på en dag där vi ska åka iväg snart. Nu hinner jag väl ladda lite när jag duschar och i bilen. Och sedan powerbank, men ändå..?
Sladden sitter i en laddare vid sängen så ingen sladd som levt ett hårt liv. Särskilt inte siste tiden när den tjänstgjort vid sängen.
Det har blivit värre, ytan som nu är död är större än Danmark. Hur detta ska kunna vända i det området inom överskådlig framtid fattar inte jag.
I norr finns det många floder/älvar som kommer med nytt vatten och näring både på svenska och finska sidan, och vid Danmark eller norr om iaf så är det ju förbindelse till "Atlanten", men i "mitten" verkar det inte finnas nån nämnvärd rörelse som kan rensa upp och röra om
Man får reda på en hel del intressant om Östersjön om man följer LRFs Peter Wallenberg på twitter: https://twitter.com/PWallenberg
Man får reda på en hel del intressant om Östersjön om man följer LRFs Peter Wallenberg på twitter: https://twitter.com/PWallenberg
Tack för länkarna!
Förutsättning är väl att även andra 9 länder bl. a Ryssland tar sitt ansvar...........
https://www.wwf.se/pressmeddelande/ny-wwf-rap...