Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 13 Public beta 4

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns OTA nu ??

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-30 21:19
Ursprungligen av Mrkhaglund:

Finns OTA nu ??

Varför starta en ny tråd när det redan finns en.

Ursprungligen av Innis:

Varför starta en ny tråd när det redan finns en.

Finns ingen för pb 4 + att det är lättare att diskutera förändringarna i nya betan i den tråden betan gäller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-07-31 09:17

Betaversionerna är ganska kortlivade så det borde räcka med en tråd. Då är det lättare att följa flödet och se om någon bugg rättats till.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-31 10:37
Ursprungligen av kenjon:

Betaversionerna är ganska kortlivade så det borde räcka med en tråd. Då är det lättare att följa flödet och se om någon bugg rättats till.

Precis min tanke. Hålla på starta en ny tråd för varje är bara löjligt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2019-07-31 11:43

Tycker en ny tråd för varje version är toppen! Vill ni andra inte läsa den så skippa det.

Filer

Nu börjar det likna nåt - Med den här beta-versionen kom även möjligheten i os13 att kopiera filer, jag har tidigare tex inte kunnat importera bilder direkt från ansluten Hyperdrive/kortläsare och sd-kort i ios13 till min iPad. Nu fungerar det, dels direkt i filmrullen men även via Filer där det nu även funkar att dra fil från sd-kort direkt till tex Dropbox.

Senast redigerat 2019-07-31 12:42
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-31 12:28
Ursprungligen av mizi83:

Tycker en ny tråd för varje version är toppen! Vill ni andra inte läsa den så skippa det.

Vilket löjligt svar. Om jag själv är beta testare och vill läsa men inte hålla på och jämföra mellan trådar? Hur löser jag det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-07-31 12:30
Ursprungligen av mizi83:

Tycker en ny tråd för varje version är toppen! Vill ni andra inte läsa den så skippa det.

Det är inte det det handlar om, klart vi vill läsa det! Men det verkar lite onödigt att starta en ny tråd för varje beta, som kommer med 2-4 veckors mellanrum. Speciellt om man letar efter något, "nämndes det här i beta 2 eller beta 3". Då är det enklare om alla iOS 13 beta ligger i samma tråd. Inläggen hamnar ju ändå i kronologisk ordning, så det är lätt att skrolla fram till beta 3.
Däremot kan jag tänka mej en ny tråd för iOS 13.1 beta, resp 13.2 beta, men inte inför varje betarelease när det gäller samma version av iOS.

Kan en moderator snälla slå ihop trådarna för iOS 13 Public beta 1, 2, 3 samt 4 så @Innis och @kenjon får som dom vill?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2019-07-31 15:57
Ursprungligen av Innis:

Vilket löjligt svar. Om jag själv är beta testare och vill läsa men inte hålla på och jämföra mellan trådar? Hur löser jag det?

Vilket löjligt svar. Om jag själv är betatestare och vill läsa men inte hålla på och söka i en lång tråd? Hur löser jag det?

Ursprungligen av mizi83:

Vilket löjligt svar. Om jag själv är betatestare och vill läsa men inte hålla på och söka i en lång tråd? Hur löser jag det?

Läs tråden från slutet och framåt

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-31 16:14
Ursprungligen av mizi83:

Vilket löjligt svar. Om jag själv är betatestare och vill läsa men inte hålla på och söka i en lång tråd? Hur löser jag det?

Oh nej jag råkade skiva isär. Vad ska jag gö ra ??

Tycker jag fått betydligt sämre batteritid på min Apple watch iom IOS betan, någon annan?

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tycker jag fått betydligt sämre batteritid på min Apple watch iom IOS betan, någon annan?

Inte helt ovanligt. Förväntar man sig något annat så ska man hålla sig borta från beta.

Ursprungligen av Broccolibukettn:

Tycker jag fått betydligt sämre batteritid på min Apple watch iom IOS betan, någon annan?

Kör du beta på watchOS eller bara telefonen?

watchOS betan har klart sämre batteritid även om det blev mycket bättre iom senaste uppdateringen

1
Bevaka tråden