Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag hade inte exakt detta problem för några månader sedan men mitt påminde om det. Vad jag till slut gjorde som löste det hela var att gå in på kontot i en webbläsare och välja "logga ut på alla enheter". Har du testat det om det kanske även kan hjälpa i ditt fall?
Kan du testa med en annan HDMI kabel? Jag tänker att den du har inte (längre) fixar HDCP kopieringsskyddet och därför visas inte den riktiga filmströmmen. Trailers etc. är förmodligen inte kopieringsskyddade men huvudfilmen är det. Alternativt att problemet ligger i 4k uppspelningen. Det kan fortfarande vara kabeln som trilskas men även bildinställningarna (upplösning, HDR, 50/60 Hz, etc.)
Har Netflix någonsin fungerat för dig på den ATV + TV + sladd kombon?
Jag var mer inne på om kabeln i sig har blivit dålig. Eftersom den har fungerat tidigare borde ju modellen vara OK, men ditt exemplar kan ju ha blivit kasst med tiden.
Jag var mer inne på om kabeln i sig har blivit dålig. Eftersom den har fungerat tidigare borde ju modellen vara OK, men ditt exemplar kan ju ha blivit kasst med tiden.
Har pratat med supporten nu på förmiddagen, teknikerna arbetar med problemet med apple-tv 4K och Netflix, tydligen ett känt problem. Så det är bara att vänta...