Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tänker ni när ni väljer e-posttjänst?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-01 13:19

Har nu använt min nya mejladress för första gången. Känns mycket bra att ha tagit ett myrsteg in i Apples trygga värld även vad gäller mejl(lite för att trigga någon att hålla en föreläsning om att Apple minsann inte är...?).

Men en fråga, hur mycket minne brukar mejl ta upp i iCloud?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-01 13:21
Ursprungligen av xms67:

Har nu använt min nya mejladress för första gången. Känns mycket bra att ha tagit ett myrsteg in i Apples trygga värld även vad gäller mejl(lite för att trigga någon att hålla en föreläsning om att Apple minsann inte är...?).

Men en fråga, hur mycket minne brukar mejl ta upp i iCloud?

Helt omöjligt att svara på. Beror helt på hur stora bilagor som bifogas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-01 13:57
Ursprungligen av Innis:

Helt omöjligt att svara på. Beror helt på hur stora bilagor som bifogas

Okey, det är bilagorna som tar (mycket)plats alltså. Inser att det är omöjligt att svara på. Var nog mer intresserad av exempel eller generaliseringar typ det ska mycket till för att mejl ska uppta mer än 25 Gb. Men som sagt, jag inser utmaningen i att svara på det.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-01 14:04
Ursprungligen av xms67:

Okey, det är bilagorna som tar (mycket)plats alltså. Inser att det är omöjligt att svara på. Var nog mer intresserad av exempel eller generaliseringar typ det ska mycket till för att mejl ska uppta mer än 25 Gb. Men som sagt, jag inser utmaningen i att svara på det.

Ett mejl innehållande text tar i praktiken ingen plats att tala om. Alltid bilagorna som upptar utrymme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-01 14:29

Finns det något sätt att se hur mycket man har i Gmail? Jag hittar ingen sådan uppgift.

Edit: Hittade uppgiften när jag loggade in på Google-kontot. Blev överraskad av hur lite utrymme som tas upp, 2,59 GB. Jag som har en sprängfylld mail.

Senast redigerat 2019-09-01 14:40
Bevaka tråden